26 Eylül 2019 08:09
Son Güncellenme Tarihi: 26 Eylül 2019 16:42

Serhat Albayrak, Evrensel'e 200 bin TL’lik tazminat davası açtı

Turkuvaz Medya Yönetim Kurulu Başkan Vekili Serhat Albayrak, “AKP’ye kim oy kaybettirdi?” başlıklı yazı nedeniyle Evrensel’e 200 bin TL’lik tazminat davası açtı.

Fotoğraf: Ceren Sözeri'nin "AKP'ye kim oy kaybettirdi?" haberinin evrensel.net'ten alınan ekran görüntüsü 

Paylaş

Can Deniz ERALDEMİR
İstanbul

Turkuvaz Medya Yönetim Kurulu Başkan Vekili Serhat Albayrak, Evrensel yazarı Ceren Sözeri’nin 31 Mart yerel seçimlerinin ardından 7 Nisan 2019’da kaleme aldığı “AKP’ye kim oy kaybettirdi?” yazısı nedeniyle Evrensel’e 200 bin TL’lik tazminat davası açtı. 

Serhat Albayrak’ın ticari olarak zarara uğradığını iddia ederek yaptığı başvuru sonrası açılan dava 4 Mart 2020’de İstanbul Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülecek. Sözeri söz konusu yazıda seçim sonuçlarının verileri 14 saat boyunca güncellemeyen Anadolu Ajansını ve seçim boyunca yalan haber üreten iktidar medyasını eleştirmişti.

Yazarımız Sözeri davaya ilişkin “Gazetecileri ve yazarları susturmak için denenmiş bir yol” derken, RSF Türkiye Temsilcisi Erol Önderoğlu davanın ticaret mahkemesinde açıldığına dikkat çekerek “Ekonomi haberciliği boğulmak isteniyor” ifadelerini kullandı. Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) Genel Başkanı Gökhan Durmuş ise muhalif gazetelerin ekonomik olarak zora sokulmak istendiğine dikkat çekerek, “Ne Evrensel bu baskılara boyun eğer ne de Evrensel’de çalışan gazeteciler” diye konuştu.

"İKİ CÜMLEM ALBAYRAK’I ZARARA UĞRATMIŞ"

Yazarımız Ceren Sözeri yaptığı değerlendirmede, “Yazı esasen Anadolu Ajansı eleştirisiydi. Arada geçen iki cümleye Serhat Albayrak alınmış. Ancak düşünce özgürlüğü zemininde tartışmaya tenezzül etmeyip davayı Ticaret Mahkemesinde açtı. İki cümlem Serhat Albayrak’ı zarara uğratmış” dedi.

Davaya ilişkin Evrensel'e konuşan Sözeri, "Anadolu Ajansı'nın Müdürünün iktidarla ilişkileri ve AKP'nin medyayı bu şekilde kontrol altında tutarak, araçsallaştırarak, kendisine fayda sağlamadığını gösteren bir yazıydı" değerlendirmesinde bulundu. Sözeri, Serhat Albayrak'ın adının sadece bir cümlede geçtiğini belirterek, "Pelikancı olarak bilinen Sabah-ATV grubunun, Pelikancı diye anılan gazetecilerin ve yazarların - bunu sadece ben söylemiyorum, aleniye kavuşmuş bir bilgi - bu grubun yöneticisi Serhat Albayrak. Serhat Albayrak'ın aynı zamanda Seta Vakfının da başında olduğunu söylüyorum. Tüm yazıda geçen ibare bundan ibaret" dedi.

Serhat Albayrak'ın ticari itibarının zedelendiği gerekçesiyle ticaret mahkemesine dava açtığını vurgulayan Sözeri, "Ceza Mahkemesinde açılmıyor dava, hakaret davası degil, iftira davası değil. Gazetecilerin kendilerini düşünce ve basın özgürlüğü çerçevesinde savunabileceği mahkemelerin dışında bir ticaret mahkemesinde açıldı bu dava. Ben bir taraftan şöyle düşünüyorum, ben kimim ki Serhat Albayrak'ın ticari itibarını bir cümle ile zedeleyeceğim. Nasıl bir ticari zarar vermiş olabilirim" diye konuştu.

"GAZETECİLERİ SUSTURMAK İÇİN DENEN BU YOL ÇOK ÇİRKİN"

Serhat Albayrak'ın Sabah-ATV grubunun sahibi olmadığını, sadece yöneticisi olduğunu vurgulayan Sözeri, "Hani şirketin böyle bir şikayeti yokken, Serhat Albayrak'ın neden tek başına ticari itibarı zarar görüyor. Bunu da anlamış değilim" diyerek dava konusunu eleştirdi.

"Gazetecileri ve yazarları susturmak için denenmiş bir yol" diyen Sözeri, benzer bir davanın Bianet'e de açıldığını ve para cezası verildiğini hatırlatarak "Anayasa Mahkemesi bu haberde kamu yararına bir bilgi var diyerek cezayı döndürdü. Anayasa Mahkemesi'nden bu tür davalar dönüyor olsa da gazetecilere ve gazetelere para cezası üstünden gidilmeye çalışılan bu yol çok çirkin" değerlendirmesinde bulundu.

"YALAN HABER VE NEFRET SÖYLEMİ KULLANDIKLARINI SÖYLEDİĞİM İÇİN DAVA AÇILAMAZ"

"Bir gazeteci yalan haber yazmıştır, bunu karşılığında gazetenin itibarı düşmüştür, soruşturma geçirmiştir, böyle bir durum yaşadığınızı ispat etmeniz gerekir" diye belirten Ceren Sözeri "Oysa ki o gazetede yalan haber yazıldığını ve nefret söylemi yapıldığını söylemiştim. Kaldı ki bu ülkede nefret söylemi içeren gazeteleri inceleyen sivil toplum kuruluşları ve dernekler var. Medya izleme örgütleri var. Yalan haber yapıyor, nefret söylemi içeriyor dediğim için bana dava açılamaz" dedi.

ÖNDEROĞLU: EKONOMİ HABERCİLİĞİ BOĞULMAK İSTENİYOR

Açılan davaya ilişkin Evrensel'e konuşan Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF) Türkiye Temsilcisi Erol Önderoğlu da son aylarda Evrensel'de çıkan ekonomi haberleriyle ilgili Asliye Ceza Mahkemesi kapsamında görülen yargı dosyalarını hatırlatarak "Dosyaların Asliye Ticaret Mahkemeleri’ne gönderilmesi, yeni davaların da bu mahkemelerde açılması, basın özgürlüğünü temelden reddetmek anlamına gelir. Şirketlerin marka değerlerini otomatik bir şekilde kamu yararına öncelemenin, Evrensel’e açılan davanın 200 bin TL’lik boyutu göz önüne getirildiğinde, ekonomi haberciliğini yıldırmak ve boğmak anlamına geldiğini daha rahat görüyoruz. RSF olarak ekonomi haberciliğine yönelik baskıları kınıyor, Ticaret Mahkemeleri’nin devreden çıkarılmasını bekliyoruz” diye konuştu.

TGS: BU DAVALARLA YILDIRACAKLARINI DÜŞÜNENLER YANILIYOR

Muhalif medya kuruluşlarına yönelik baskı ve yıldırma biçimlerinin biçim değiştirerek sürdüğünü belirten TGS Genel Başkanı Gökhan Durmuş, "Ceren Sözeri’nin köşe yazısı nedeniyle Evrensel Gazetesi’ne açılan 200 bin TL’lik tazminat davası da bunun bir biçimi. Amaç ekonomik olarak bu medya kuruluşlarını zora sokarak topluma ulaşmasını engellemek. Basın ve ifade özgürlüğünün yok edildiği, hukukun kişilere göre davrandığı bir ülke haline geldiğimizin bir örneği bu dava maalesef. Zira ifade özgürlüğü kapsamında değerlendirilmesi gereken bu yazı bir davanın konusu yapılabiliniyor ve bu mahkeme tarafından kabul ediliyor. Bu davalar ile yıldırma yapabileceklerini düşünenler yanılıyor. Ne Evrensel bu baskılara boğun eğer ne de Evrensel’de çalışan gazeteciler." diye belirtti.

ELEŞTİRİ "SUÇ" SAYILIYOR

Evrensel yazarı Ceren Sözeri söz konusu yazıda seçim sonuçlarının verileri 14 saat boyunca güncellemeyen Anadolu Ajansı’nı eleştirmişti. Sözeri yazısında “AKP’li olduğu bilinen yorumcuların pek çoğu Ankara ve İstanbul’daki hezimetin faturasını AA’ya daha o gece kesti yanına kampanya dönemi boyunca yalan haber üretmekten, nefret söylemini körüklemekten hiç geri durmayan iktidar medyasını, özellikle de Pelikancı bilinen Sabah-ATV Grubunu da ekledi. Grubun başında bilindiği üzere Erdoğan’ın damadı Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın kardeşi, aynı zamanda SETA Vakfı Başkanı Serhat Albayrak var. Grubun belediyeden ve devletten aldığı çok büyük ihaleler var... Netice itibariyle medyanın yüzde 90’ından fazlasını kontrol etmenin hiçbir yarar sağlamadığının çok açık görülmesinin yanında müptezelliğin zararlarının da kayda geçtiği bir seçimden geçtik ve geçiyoruz. Eldeki vasat kadroyla bu işin sürdürülemeyeceği açık, zaten pek çoğunu krizin de etkisiyle tasfiye hatta kapatılma süreci bekliyor” diye yazmıştı.

Serhat Albayrak ve Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak daha önce de "Paradise Papers” belgeleri hakkındaki haberi nedeniyle Evrensel gazetesi sorumlu müdürü Çağrı Sarı'ya, Berat Albayrak'a hakaret iddiasıyla Evrensel Gazetesi Eski Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Cem Şimşek'e dava açmıştı. (MEDYA SERVİSİ)

ÖNCEKİ HABER

Gazi’de polislerce öldürülen iki gencin davasına devam edildi

SONRAKİ HABER

Belediye başkanlarına operasyon: Selçuk Mızraklı ve Kezban Yılmaz gözaltında

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa