Trabzon’dan Ankara’ya Sessiz Çığlıklar

Trabzon’dan Ankara’ya Sessiz Çığlıklar

Ankara’da Galerim Sanat Galerisi’ne konuk olan iki ressama düştü yolumuz. Bir resim öğretmeni ve ressamın paylaştığı ortak sergiyi konuştuk.

İlknur YILMAZ
Ankara


Ankara’da Galerim Sanat Galerisi’ne konuk olan iki ressama düştü yolumuz. Bir resim öğretmeni ve ressamın paylaştığı ortak sergiyi konuşuyoruz.
‘‘Sessiz Çığlıklar’’ın yaratıcısı Mehmet Hacıfettahoğlu,  1978 Trabzon  doğumlu.  Karadeniz Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar Resim İş Eğitimi Bölümünden mezun. Halen Trabzon Maçka Lisesinde resim öğretmenliği yapıyor.  
Hacıfettahoğlu, Sessiz Çığlıklar’da, ‘Yaşadığımız coğrafyayı, denizi, balıkları, martıları, kısacası doğayı konu olarak seçtim’ diyor. Sergideki resimlerin tümünde yer alan su damlacıklarını sorduğumuzda Hacıfettahoğlu, su damlalarının saflığı, temizliği, duruluğu yansıttığını ve HES’lerle doğanın yok edilmeye çalışılmasına karşı duruşunu da dile getirmeye çalıştığını aktarıyor.  
Okullardaki resim eğitiminin yeterli olup olmadığı sorumuza Hacıfettahoğlu, resim ve müzik derslerinin okullarda 1 saatle sınırlandırıldığını, bunun da kesinlikle yeterli olmadığı yanıtını verdi. Özellikle milli eğitime bağlı okullarda sanat eğitimi konusunda hassas davranmaları gerektiğini söyleyen Hacıfettahoğlu, ‘Bir an önce yapılan yanlışlardan geri dönülmelidir. Sanattan uzak bir nesil yetiştiğini görüyorum ve bir öğretmen olarak beni üzüyor.’ dedi.  Gelecek nesillerin sanatla ilgili olarak bilgili, birikimli, donanımlı olması gerektiği düşüncesinde olduğunu ifade eden Hacıfettahoğlu, sanat eğitiminin her insanı ayrıcalıklı yapacağının altını çizdi.

GÜNEY’İN TEN KUMAŞLARI
Aynı galeriyi paylaşan Nurgül Gün Güney ise 1979 İstanbul doğumlu. Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü mezunu.  ‘‘Kıvrımlar Cross-section’’ adlı sergisini konuştuğumuz Güney, bu serginin  ikinci kişisel sergisi olduğunu, ilk sergisinin temasının da kıvrımlar olduğunu, bu ikinci serginin onun bir devalılığı olması nedeniyle ‘‘Kıvrımlar Cross-section’’ isimlendirdiğini dile getirdi. Ankara’da ilk kez sergi açtığını söyleyen Güney, Ankaralıların ilgisinden mutlu olduğunu, güzel yorumlar aldığını ifade etti.  
Her zaman ‘figür’ çalıştığını aktaran Güney, ‘İnsan teni bedeni sardığı zaman nasıl bedenin şeklini alıyorsa, kumaş kıvrımları da sardığı şeyin şeklini aldığı için plastik olarak bana çok çekici geldi. Ten-kumaş ilişkisini kullanmak istedim’ diyor. Güney’in tablolarında kıvrılmış bükülmüş insan figürleri ve kumaş kıvrımları bir arada komposizyon oluşturuyor. Bunun kendiliğinden ortaya çıkan bir süreç olduğunu, artık kıvrımlardan çok desene dönüşmeye başladığını belirten Güney, gittikçe evrilen bu sürecin nereye doğru gideceğini bilemediğini  söyledi.
Ankara’da Armada Alışveriş Merkezinde Galerim Sanat Galerisi’nde iki ressam,  Mehmet Hacıfettahoğlu ve Nurgül Gün Güney’in ‘Sessiz Çığlıklar’ ve ‘Kıvrımlar Cross-Section’ sergileri 10 Şubat’a kadar izlenebilecek.

www.evrensel.net