Dokuz8HABER'deki iddialara dair hukuki süreç başlatıldı

Logo: dokuz8Haber

Dokuz8HABER'deki iddialara dair hukuki süreç başlatıldı

TGS'nin hukuki sürecin başlatıldığını duyurduğu dokuz8HABER'e yönelik iddialar ve dokuz8HABER'in açıklamaları neler?

Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) ve DİSK Basın-İş, haber ağı platformu dokuz8HABER’e dair "şiddet" ve "emek sömürüsü" iddialarına ilişkin açıklama yaptı.

TGS’nin açıklamasında “Üyelerimizin şikâyetlerini bildirdiği dokuz8haber ile ilgili gerekli hukuki süreci başlattığımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz. Önümüzdeki süreçte medya şirketlerini daha sıkı bir denetime tabi tutacağımızı ilân ederiz” denildi.

DİSK Basın-İş ise sendika olarak “Her türlü emek sömürüsü ve hak gaspının karşısında" olduklarını belirtti ve "Hakkını aramak isteyen arkadaşlarımızın her zaman yanındayız” dedi.

NE OLMUŞTU? ŞİKAYETLER VE DOKUZ8HABER’İN YANITLARI

2014 yılında kurulan dokuz8HABER’e yönelik son dönemde sosyal medyada gündem olan şikayetler, Gazeteci Şafak Timur’un 2 Kasım’da Twitter hesabından yaptığı paylaşımla başladı.

ŞAFAK TİMUR: DARISI DOKUZ8HABER'İN BAŞINA

■ Şafak Timur, Yapı Kredi’nin Şarkıcı Sıla Gençoğlu’ya şiddet uygulaması nedeniyle Oyuncu Ahmet Kural’la olan iş birliğini sonlandırma kararı almasına ilişkin tweet’i alıntılayarak “Darısı bana şiddet uygulayan birini şiddeti bilmelerine rağmen eğitmen olarak çalıştıran ve zaman zaman ‘toplumsal cinsiyet ve haber’ konulu atölyeler düzenleyen @dokuz8haber 'in başına” dedi.

DOKUZ8HABER: SÖZ KONUSU EĞİTMENLE ÇALIŞMAYACAĞIZ

■ Dokuz8Haber, 3 Kasım’da yaptığı açıklamada Timur’un ifşası sonrası etik komitesinin işlettiği süreç neticesinde söz konusu eğitmenle bundan sonra çalışmama kararı alındığını bildirdi.

TİMUR: KURNAZCA VE İKİYÜZLÜCE

■ Şafak Timur, aynı gün verdiği yanıtta dokuz8Haber’in kurucusu Gökhan Biçici’nin Soydaner Gündoğdu'nun kendisine yönelik şiddetinden ilk haberdar olanlardan olduğunu ifade ederek dokuz8Haber’in açıklamasının “kurnazca” ve “ikiyüzlüce” olduğunu belirtti.

KADIN ÇALIŞANLARDAN AYRILIK KARARI

■ Şafak Timur’un ifşası sonrası dokuz8Haber’de çalışan Eda Narin ve İrem Afşin, dokuz8Haber’den ayrıldığını açıkladı.

 

GÖKHAN BİÇİCİ ÖZÜR DİLEDİ

■ ‘Kadına şiddetin failini koruma’ iddiasıyla gündeme gelen, Dokuz8HABER’in kurucusu ve yöneticisi Gökhan Biçici, kendisine şiddet uygulayan kişi ile eğitimci olarak çalışılmaya devam edildiğini açıklayan gazeteci Şafak Timur'dan özür diledi. 

Biçici 14 Kasım'da sosyal medya hesabından yaptığı açıklamasında “dokuz8’in kurulmasından önce yaşanan o olay bu kurumun gündemine hiçbir zaman girmedi çünkü ne meselenin muhatabı olarak Şafak ne de ben gündeme taşımadım. Şafak’ın da bu yönde net bir talebi yoktu. Daha doğrusu aslında ben talebi yeterince anlamamışım, bugün geriye baktığımda bunu görüyorum. Şafak’ta özellikle son aylarda tekrar açığa çıkan öfkeyi anlamadığım, yakın arkadaşlığımızın bunu perdelemesine karşı yeterince duyarlı davranmadığım için çok üzgünüm. Bunun için Şafak Timur’dan çok özür dilerim”  ifadelerini kullandı. 

Biçici ayrıca, “dokuz8’de yaptığımız toplantıda arkadaşlarıma pozisyonumu ve neden böyle davrandığımı anlattığımda arkadaşlarım bunun bir hata olduğunu, kişisel ilişki çerçevesinde kazanıcı bir tutum sürdürmeye çalışsam bile o ilişkinin Dokuz8’e taşınmasının doğru olmadığını ifade ettiler. Bu eleştiriyi aldım, kabul ettim ve başta Dokuz8’de çalışan kadınlar olmak üzere herkesten özür dilerim. Tüm bu süreçte yaşadıklarını anlamamış ve kendisini yeterince duyamamış olduğum için Şafak Timur’dan çok ama çok özür diliyorum” dedi. 

Biçici’nin açıklaması şöyle: 
 

MEHMET ŞAFAK SARI: EMEK SÖMÜRÜSÜ VE GÜVENCESİZ ÇALIŞTIRILMA DA VAR

■ Bu açıklamalar sonrası, bir dönem dokuz8Haber’de çalışan Gazeteci Mehmet Şafak Sarı, 8 Kasım’da Twitter’dan “Bu kurumda sadece kadına yönelik şiddete göz yumma yoktu. Emek sömürüsü, sigortasız ve güvencesiz çalıştırılma da vardı. Çok büyük AB fonları içinde insanca yaşamı bile sağlayamayan çok komik maaşlar vardı” diyerek kendi tecrübelerini anlattı.

DOKUZ8HABER'DEN SARI'YA YANIT

■ Dokuz8Haber,  Mehmet Şafak Sarı’nın iddiaları sonrası yeni bir açıklama yayımladı, Sarı’nın kendileri için yetersiz bir performans sergilediğini ve işyerlerinde çalışma şartlarının Sarı’nın anlattığı şekilde olmadığını ifade etti.

"...Bizi üzen şey ise mesai harcadığımız ve kendi gelişimlerine destek olmaya çalıştığımız bu arkadaşların basit kariyer hamleleri için şiddete maruz bırakılan kadınların haklı öfkesini ya da 'emek sömürüsü' gibi üzerinde büyük hassasiyet oluşmuş toplumsal meseleleri istismar etmeye hazır şekilde pusuda yattıklarını görmek" vurgusu yapılan açıklamada "Beş yıldır bu gibi temelsiz iddialara kurumsal olarak yanıt vermemeyi tercih ettik ancak görülen o ki olaylar olduğu gibi aktarılmıyor ya da bilerek çarpıtılıyor" denildi.

■ Mehmet Şafak Sarı ise dokuz8Haber’in açıklamalarına “Komik. Görüldüğü üzere yalan, itibarsızlaştırma ve şahsıma yönelik bir saldırı var. Emek sömürüsü açıkça sigortasız ve güvencesiz çalıştırıldığım ve bundan önce çalışanlarından 6 ayı aşan bir şekilde yasadışı çalıştırıldığı kabul edilmiş. @tgs_org_tr ile ortak hareket edeceğim” karşılığını verdi.

(MEDYA SERVİSİ)

Son Düzenlenme Tarihi: 14 Kasım 2018 18:25
www.evrensel.net
ETİKETLER TGSBasın-İş