TRT, yayınlanmayan çizgi filme 15 milyon ödeme yaptı

TRT, yayınlanmayan çizgi filme 15 milyon ödeme yaptı

TRT'nin Diriliş Ertuğrul adlı diziye bölüm başına 1 milyon 100 bin lira ödediği, 15 milyona hazırlattığı iki çizgi filmi ise yayınlamadığı açıklandı.

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Tayyip Erdoğan’ın defalarca övdüğü, takip ettiğini söylediği, setini de ziyaret ettiği ‘Diriliş Ertuğrul’ adlı diziye bölüm başına 1 milyon 100 bin lira ödendiği açıklandı. TRT’nin hazırlattığı ve toplamda 15 milyon liradan fazla ödeme yaptığı iki çizgi filmin ise gösterime sokulmadığı ortaya çıktı.

CHP İzmir Milletvekili Zeynep Altıok, TRT’nin harcamalarına ilişkin Başbakan Binali Yıldırım’ın yanıtlaması talebiyle Meclise soru önergesi verdi.

Soru önergesinde TRT’nin inanılmaz boyutlara ulaşan harcamalarına yer verildi:

  1. TRT, dış yapımlara 2014 yılında 560 milyon, 2015 yılında 600 milyon, 2016 yılında 753 milyon lira, 2017 yılında ise 900 milyon liradan fazla aktardı.
  2. TRT’nin 4 senede dış yapımlara aktardığı para, 2 milyar 800 milyon TL’yi aştı.
  3. TRT, Diriliş Ertuğrul’a 1 milyon 100 bin, Seddülbahir’e 1 milyon ve Filinta isimli yapıma bölüm başına 850 bin lira vermektedir.
  4. 2007 yılında hazırlatılan “Birds Like Us” adlı çizgi filme 14.65 milyon, “Muna” adlı yapıma 1 milyon lira ödendi ancak bu yapımlar gösterime girmedi.
  5. TRT Çocuk kanalında yayınlanan “İstanbul Muhafızları” adlı çizgi filmin daha önce yayımlanan bir bölümünde, Gazi Mustafa Kemal’e hakaret edildi. 10 Kasım 2017 tarihinde RTÜK’e konuyla ilgili yaptığım şikayet 15 Şubat 2018 tarihinde RTÜK üyeleri tarafından gündeme alındı. Bu çizgi filmin yapımcılarının Neher Prodüksiyonun Musab ve Ammar Gündüz olduğu açıklandı. Musab ve Ammar Gündüz, AKP Eski Milletvekili Süleyman Gündüz’ün oğullarıdır.

TRT’NİN KARA LİSTESİ Mİ VAR?

Altıok, Başbakan Binali Yıldırım’dan şu soruların yanıtını istedi:

  1. 2002 ila 2018 yılları arasında dış yapımlara bölüm başı ne kadar ödeme yapılmıştır? Toplam tutar ne kadardır? Bu yapımların reklam gelirleri ne kadardır? 2002 ila 2018 yılları arasında -TRT’nin ödenek ayırdığı, destek verdiği kaç yapım hazırlanmış ancak gösterime sokulmamıştır?
  2. TRT’de yöneticilerin elinde bir liste bulunduğu ve bu listede olan firma ya da kişilere asla iş verilmeyeceği yönünde talimat verildiği iddiaları doğru mudur?
  3. İstanbul Belediyesinin şirketlerinden olan İstanbul Kültür AŞ’nin, Mustafa Kemal Atatürk’e hakaret eden İstanbul Muhafızları adlı çizgi filmin sinema versiyonunun ana sponsoru olduğu doğru mudur? Atatürk’e hakaret eden İstanbul Muhafızları adlı yapımın sahiplerine ceza kesilmemesinin nedeni, bu firmanın sahiplerinin babasının AKP eski milletvekili olması mıdır?
  4. Aynı hakaret TRT’de Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yapılsaydı o program yayınına devam edebilir ve ceza almadan iş yapmayı sürdürebilir miydi?

TRT, MİT MGK VE RTÜK’E SORDU:NE YAYINLAYALIM?

Öte yandan TRT'nin, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Genelkurmay, MİT, MGK ve RTÜK’e bir yazı göndererek yayımlanmasını istedikleri programları sorduğu öne sürüldü.

Sözcü’den Ali Ekber Ertürk’ün haberine göre, TRT, yayıMlayacağı programları önceden Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Genelkurmay, MİT, MGK ve RTÜK’e sordu.

Genel Müdür İbrahim Eren imzalı yazıda, 2019 yılında TRT’de yayımlanması istenen yayınlar ve haber programları konusunda teklifte bulunulması talep edildi.

Yazının ekinde “Toplumsal Konular, Uluslararası Konular, Kültür-Sanat ve Spor’’ başlıkları yer alırken, ilk talep Genelkurmaydan geldi. Genelkurmay, “Terörle mücadeleye dönük yayınlar” isterken, Aile Bakanlığı da boşanma konusunun işlenmesini önerdi. Malatya Belediyesi ise “Kayısı” konusunda yayın talebinde bulundu. (MEDYA SERVİSİ)

Son Düzenlenme Tarihi: 09 Nisan 2018 17:27
www.evrensel.net
ETİKETLER TRT