Türkiye'de 30 milyon kişi dijital oyun oynuyor

Türkiye'de 30 milyon kişi dijital oyun oynuyor

Türkiye'de 30 milyon kişi tarafından bilgisayar, cep telefonu, oyun konsolları aracılığıyla oynanan dijital oyunların yıllık cirosu 600 milyon dolar.

Yahya KOÇOĞLU

Türkiye’de yaklaşık 30 milyon kişi aktif olarak bilgisayarda, cep telefonunda veya oyun konsolunda dijital oyun oynuyor.  Uzmanlar, Türkiye’de yıllık cirosu 600 milyon doları bulan sektörün, dünyadaki cirosunun 100 milyar dolara ulaştığını belirtiyor.

‘100 MİLYAR DOLARLIK SEKTÖR’

Oyun pazarının konsol, PC, web ve mobil oyunlar diye dörde ayrıldığını ve sadece mobil oyun pazarının 40 milyar dolarının üzerinde olduğunu dile getiren Netmarble Türkiye Ceo’su Barış Özistek, şu anda en büyük platformun cep telefonlarıyla oynanan mobil oyunlar olduğunu söyledi. Sadece mobil oyun pazarının büyüklüğünün bile müzik sektöründen ve sinemaların yıllık hasılatından daha büyük bir ciro olduğunu işaret eden Barış Özistek, dijital oyunların bir de tetiklediği pazarlar olduğunu vurguladı. Oyunların sadece kendi yarattığı ciro değil bilgisayardan mobil telefona, telekom sektörüne kadar bir ekosistemi etkilediğini anlatan Barış Özistek, dünyanın en büyük firmalarının dijital oyunun doğrudan etkilediği alanlarda olduğunu söyledi.  

‘CEP TELEFONLARI OYUN NEDENİYLE YENİLENİYOR’

Mobil oyun sektörünün 40 milyar dolarlık pazara sahip olduğunu belirten Özistek şunları söyledi: “Bir PC oyuncusunu düşünün. Yeni çıkan bir oyunu daha iyi oynamak daha keyifli oynamak için gidiyor bilgisayarını değiştiriyor. Oyun için geliştirilmiş klavye, oyunun seslerini daha iyi duyabilmek içine girebilmek için kulaklık alıyor. Bilgisayar ve bilgisayar ekipmanını yeniliyor. Dolayısıyla bilgisayar ve ekipman üreticileri temel olarak oyunlar sayesinde ciro yapıyor. Bu işin bilgisayar tarafı. Akılı telefon pazarına baktığımızda da yeni telefona geçmenizdeki ana motivasyonlardan birinin oyun olduğunu görüyoruz. Akıllı telefonun temel amacı konuşmak değil. Bir akıllı telefonda en çok tüketilen içerikler önce oyun, sonra video, sonra sosyal medya… Oyun oynamak için daha büyük ekranlı, daha güçlü işlemcili akıllı telefonlara ihtiyacınız var. İlk dönem 16 GB hafıza varken şimdi 128 GB, 256 GB ve üstüne giden bir durumu konuşuyoruz. Yeni telefonlar da oyun sayesinde geliştiriliyor ve satılıyor. O yüzden oyunun etkilediği muazzam bir alan var.”

  • Barış Özistek

‘DATA TÜKETİMİ OYUN VE VİDEOLARLA SAĞLANIYOR’

Telekom sektörünün de oyun sektöründen çok etkilendiğini, çünkü artık gelirin konuşmadan dataya kaydığına işaret eden Barış Özistek, data tüketiminin oyun ve videolarla sağlandığını belirtti. Oyun sektörünün gelişmediği yıllarda telekom operatörlerinin ayda 1 GB datayı zor sattıklarını oysa şimdi 10-20 GB boyutlu data satışlarının gündemde olduğunu ifade eden Özistek, telekom sektörünün de büyümesinde de birinci nedenin oyun sektörü olduğunu savundu.

İSMAİL GÖKHAN BAYRAM: SEGA'NIN GERİ DÖNÜŞÜ

‘ANLIK 100 BİN KİŞİ OYNUYOR’

Dijital oyun sektörünün doğrudan etkilediği teknoloji ve bilgi boyutu olduğunu ifade eden  Barış Özistek, oyunların kullandığı sistemlerin geliştirilmesi, oyuncuların anlık kopma yaşamaması için yazılımların iletişim alt yapılarının çok iyi olması gerektiğini hatırlattı. “Oyunlar hep çok yüksek kullanıcıya göre dizayn edilmek zorunda. Bu teknolojik olarak çok büyük zorluklar getiriyor. Bir oyunda anlık olarak 100 bin kişi, 300 bin kişi görülebiliyor. Şu anda bizim firmamızın bir oyununda anlık olarak 100 bin kişinin üzerinde oyuncu var” dedi. Aynı anda bu kadar kişinin birlikte hareket etmesinin çok ileri teknoloji gerektirdiğini söyleyen Özistek, “Otomobilde F-1 neyse teknolojide de dijital oyunlar odur” benzetmesine katıldığını söyledi. Özistek, “Oyun gelir dışında aslında müthiş bir bilgi birikimi de yaratıyor. Oyun sektöründe çalışan kişiler bu hassasiyetle ürün geliştirme, teknolojik ürün geliştirme konusunda donanım kazanıyorlar. Milisaniyeleri konuştuğumuz bir sektördeyiz” dedi.

'TÜRKİYE PAZARI KÜÇÜK'

Türkiye pazarının yaklaşık 30 milyonluk aktif oyuncu nüfusu ve Türkiye’nin gelişmişlik düzeyiyle değerlendirildiğinde küçük olduğunu dile getiren Barış Özistek, Türkiye’de yaklaşık 600 milyon dolarlık bir oyun pazarından söz edildiğini belirtti. Bunun 200 milyon dolarının mobil oyun pazarı olmasına rağmen Türkiye’de akıllı telefon kullanıcıların yüzde 55’in üzerinde olduğuna dikkat çeken Özistek, bilgisayara sahiplik oranının internete bağlı hane sayısının oldukça yüksek olmasının dijital oyun pazarının milyar doların üzerinde olması gerektiğini düşündürdüğünü kaydetti. Özistek, “Oyun denince akla çocuk geldiğini ancak artık 7’den 70’e herkesin oyun oynadığını vurgulayan Özistek, şöyle dedi: “Ağırlıklı kitle 10 yaşından başlayıp 45-50 yaşa kadar olan kitle. Ama 50 yaşın üstünde de tabi ciddi bir kitle var. Ama özellikle 10-50 yaş arası oyunu çok yoğun oynayan bir kitle. Bu akıllı telefonların hayatımıza gelmesiyle oldu. Mobil oyunla birlikte iş hayatında oyundan kopan kitle yavaş yavaş geri geldi. Mekandan zamandan bağımsız oyun oynayabilir hale geldi.” (İstanbul/DHA)

www.evrensel.net
ETİKETLER dijital oyun