'Ülkede adalet olmazsa, iş yerinde de olmaz'
Diyarbakır’da çalışan bir gıda işçisi Mehmet Türkmen'in tutuklanmasının ardından gazetemize mektup yazdı.
Fotoğraf: Evrensel
Diyarbakır'dan bir gıda işçisi
Adalet hepimizin en çok ihtiyaç duyduğu şeydir. Ülkede yaşayan işçiler olarak huzur içinde, insanca yaşayabileceğimiz koşullarda yaşayabilmemiz için olmazsa olmazdır adalet. Gıda işçisi olmadan önce Seyrantepe civarında esnaftım. Maddi olarak da kazanamadığımı söylersem yalan olur. Fena kazanmıyordum. Ama bir süre sonra dükkan sahibi kiraya zam yaptı. Önce ses etmedim. Sonra bir zam daha. Bir kaç ay sonra bir zam daha...
“Senin bu yaptığın zulümdür” dedim, zoruna da gitti. Ama zam yapmaktan da vazgeçmedi. Hal böyle olunca sürdüremez oldum esnaflığı. Tanıdıklar aracılığıyla gıda işçisi oldum. Bunun için bile tanıdık gerekiyor. Bir insan huzurluysa geçimini sağlar. Burada az da olsa düzenli maaş alırım. Hiç olmazsa huzurum olur diye düşündüm. Ama burada da huzur yok. Koşullar kötü. Yönetici desen yok. Çalıştığımız yerdeki bir grup işçiyi bile yönetemiyorlar. Kiraya zam yapılırken de adalet yok, işyerinde de adalet yok. Ülkede adalet olmazsa iş yerinde de adalet olmuyor. Adalet olmayınca da küçücük bir iş yerini de, ülkeyi de yönetemiyorlar.
Sendikacı Mehmet Türkmen’in tutuklanması da adalet olmadığından. Dün konuşmasına sosyal medyada denk geldim. “Boşuna bizi mahkemeye çıkarmayın” diyordu. “Patron şikayet ettiğinde direkt cezaevine götürün” diyordu. Doğru diyor. Biz de işçi olarak bir sürü haksızlığa uğruyoruz. Ama kimsenin umurunda olmuyor. Zenginler her şeyi yapar ama cezası olmaz. Mantıkları bu. Biz bir ay faturamızı ödemesek hemen faiz, icra hatta sonu cezaevi olur. Bu ülkede emekçi için de onu savunan sendikacı için de adalet yok. Olmadığını biliyorduk aslında ama sendikacının tutuklanması ile bir kez daha görmüş olduk.
(Evrensel)
Evrensel'i Takip Et