Cumhurbaşkanı Erdoğan, milyonlarca yurttaşın GSS borcunu iki katına çıkaracak kararı imzaladı
Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararına göre GSS prim tutarı, asgari ücretin yüzde 6'sına yükseltildi. Böylece GSS prim ödemeleri iki kata çıkacak.
Fotoğraf: ANKA
Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim tutarı, 780 TL'den bin 560 TL'ye yükseldi. Bu rakam, asgari ücretle birlikte 1 Ocak'ta tekrar zamlanacak.
İlgili Cumhurbaşkanı kararı Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre halen 780,17 TL olan GSS primi, 1 Aralık 2025 tarihinden itibaren bin 560,34 TL olarak uygulanacak. Düzenleme 1 Aralık 2025’ten itibaren geçerli olacak. 1 Ocak 2026’da asgari ücrete yapılacak zamla birlikte GSS primi katlanacak.
GSS prim oranındaki artış yalnızca yeni primleri değil, geçmiş borçları da etkileyecek. Oranın yüzde 6’ya çıkarılmasıyla birlikte geçmiş dönem prim borçlarının da iki katına yaklaşması bekleniyor. Bu durum, uzun süredir prim borcu bulunan yurttaşların toplam borç yükünü önemli ölçüde artıracak.
{{580220}}
(Ekonomi Servisi)Evrensel'e Abone Ol
31 yıldır emeğin sesi olan Evrensel, gücünü sadece okurlarından alıyor. Emeğin sesinin daha gür çıkması için sen de güç ver.
Dijital Evrensel uygulamamız güncellendi
İndir, Oku, Dinle...
Evrensel'i Takip Et