21.11.2025 18:09

Cumhurbaşkanı Erdoğan, milyonlarca yurttaşın GSS borcunu iki katına çıkaracak kararı imzaladı

Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararına göre GSS prim tutarı, asgari ücretin yüzde 6'sına yükseltildi. Böylece GSS prim ödemeleri iki kata çıkacak.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, milyonlarca yurttaşın GSS borcunu iki katına çıkaracak kararı imzaladı

Fotoğraf: ANKA

Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim tutarı, 780 TL'den bin 560 TL'ye yükseldi. Bu rakam, asgari ücretle birlikte 1 Ocak'ta tekrar zamlanacak.

İlgili Cumhurbaşkanı kararı Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre halen 780,17 TL olan GSS primi, 1 Aralık 2025 tarihinden itibaren bin 560,34 TL olarak uygulanacak. Düzenleme 1 Aralık 2025’ten itibaren geçerli olacak. 1 Ocak 2026’da asgari ücrete yapılacak zamla birlikte GSS primi katlanacak.

GSS prim oranındaki artış yalnızca yeni primleri değil, geçmiş borçları da etkileyecek. Oranın yüzde 6’ya çıkarılmasıyla birlikte geçmiş dönem prim borçlarının da iki katına yaklaşması bekleniyor. Bu durum, uzun süredir prim borcu bulunan yurttaşların toplam borç yükünü önemli ölçüde artıracak.

{{580220}}

(Ekonomi Servisi)

Evrensel'e Abone Ol

31 yıldır emeğin sesi olan Evrensel, gücünü sadece okurlarından alıyor. Emeğin sesinin daha gür çıkması için sen de güç ver.

📰
E-Gazete Her gün basılı gazeteyi dijital olarak oku...
🔊
Sesli Yazılar Köşe yazılarımızı sesli olarak dinle...
🚫
Reklamsız Deneyim Reklamlara takılmadan sadece habere odaklan.
ABONE OL Zaten abone misin? Giriş Yap

Dijital Evrensel uygulamamız güncellendi

İndir, Oku, Dinle...

📰
E-Gazete Her gün basılı gazeteyi dijital olarak oku...
🔊
Sesli Yazılar Köşe yazılarımızı sesli olarak dinle...
🔑
Şifresiz Giriş İmkanı E-posta adresinle şifresiz giriş yapabilirsin.

Evrensel'i Takip Et

Bildirimleri aç

Bildirimler

Önemli haberlerden ve gelişmelerden haberdar olmak ister misiniz?

✓ Bildirimler başarıyla açıldı!