23 Eylül 2016 13:16

Hayatın Sesi'ne 'Yayında PKK ismi geçmedi' cezası

Hayatın Sesi TV'ye yayında 'PKK'nin isminin zikredilmemesi' nedeniyle ceza veren RTÜK, Van TV'ye 3, Özgür Gün TV'ye de 2 ayrı ceza verdi.

Paylaş

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), önceki gün yaptığı toplantıda yayınlarından dolayı , Hayatın Sesi TV'ye 2,  Van TV'ye 3, Özgür Gün TV'ye 2 ayrı ceza verdi.

HAYATIN SESİ HEDEFTE

RTÜK, Emek Partisi (EMEP) Genel Başkanı Selma Gürkan'ın, Hayatın Sesi TV'de 5 Ağustos'ta katıldığı bir programdaki "İki silahlı gücün çatışması olmadığını biliyoruz. 70 yaşındaki Taybet Ana'nın nasıl bir silahlı çatışması olabilir ki? Cizre, Nusaybin ve Sur'da kadın, çocuk, sivil, genç, yaşlı demeden insanlar katledildi" şeklindeki sözlerini "örgüt propagandası" saydı.

RTÜK, "Selma Gürkan, PKK'nin adını hiç zikretmeyip doğrudan devlet ve siviller arasında yaşanan bir çatışma olarak yansıtmıştır. İfadelerin örgütü normalleştirici, hatta masumlaştırıcı olduğu düşünülmektedir" görüşünü ileri sürerek, Hayatın Sesi TV'ye "Yayında PKK'nin isminin zikredilmemesi" nedeniyle "örgüt propagandasını" düzenleyen 8/1-d maddesinden para cezası verdi. RTÜK, bu kararıyla kullanılmayan ifadelerden ötürü ceza vererek tarihe geçmiş oldu.

Hayatın Sesi TV'ye yine bir başka programdaki "Türkiye, Suriye siyasetinde kaybetti. Türkiye'yi Kürtlere karşı bu kadar hırçınlaştıran şey, kentlere bu şekilde saldırmasının bir diğer nedeni de odur. Suriye'de kaybettikçe, buradaki Kürtlere saldırıyor" şeklinde kullanılan ifadeler nedeniyle d maddesinden ikinci kez para cezası verdi.

HABER, ÖRGÜT PROPAGANDASI SAYILDI

RTÜK, 26 Mayıs'taki yayınında 'YPS Nusaybin'deki silahlı güçlerini ilçeden çekti' şeklinde habere yer veren Van TV'ye 'örgüt propagandası yaptığı' iddiasıyla 6112 sayılı yasanın 8/1-d maddesi uyarınca para cezası verdi. Van TV'ye (d) maddesinden verilen ikinci ceza ise; 19 Nisan'daki canlı yayında kullanılan "Kürdistan'da siviller katlediliyor" ifadesi nedeniyle verildi. RTÜK, 2 Haziran'daki yayınında Murat Karayılan'ın açıklamalarına yer veren Van TV'ye 'örgüt propagandası' yaptığı iddiasıyla (d) maddesinden üçüncü kez para cezası verdi.

ÖCALAN'LA GÖRÜŞÜLSÜN SÖZÜNE CEZA

RTÜK'ün ceza verdiği bir diğer televizyon kuruluşu Özgür Gün TV. RTÜK, kanalın 22 Ağustos'taki özel programına katılan canlı yayın konuğunun kullandığı "Öcalan Kürt halkının önderidir. Türkiye, Kürt sorununu çözmek istiyorsa Sayın Öcalan'la görüşecek" ifadesini 8/1-c maddesinde yer alan "Hukukun üstünlüğü" ilkesine aykırı bularak uyarı cezası verdi. RTÜK ceza gerekçesini de "İmralı'da tutuklu bulunan bir kişi devletin muhatabı olarak tanıtılmakta ve bir suçluyla müzakere ve anlaşma yapılması kamu düzeninin tek şartı olarak gösterilmektedir" iddiasına dayandırdı.

Özgür Gün TV'ye ikinci uyarı cezası ise 31 Temmuz'da, Diyarbakır'da gerçekleştirilen darbe ve tecridi protesto mitinginden yaptığı canlı yayın nedeniyle verildi. RTÜK, miting konuşması canlı yayınlanan DBP Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel'in ifadelerini "Kürt-Türk ayrımcılığını besleyen ve bu yönde kutuplaşmayı da beraberinde getirebileceği kanaati edinilen, bölge halkını kışkırtmaya yönelik olabilecek ifadeler" olarak değerlendirdi.  Kanala 8/1-e maddesinde yer alan "ırk, renk, dil, din, mezhep ayrımcılığı" ilkesinin ihlali iddiasıyla uyarı cezası verildi. (Ankara/DİHA)

ÖNCEKİ HABER

2017 Euroleague Final Four mücadelesi İstanbul'da

SONRAKİ HABER

"Suudi Arabistan bir gazeteci öldürdü ve Trump bunu önemsemiş gözükmüyor"

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa