Balyoz’un dünü bugünü

Balyoz’un dünü bugünü

Anadolu 4. Ağır Ceza Mahkemesi, Anayasa Mahkemesi’nin “haklarının ihlal edildiği” yönünde karar verdiği Balyoz Davası sanıklarının tahliyesini kararlaştırması gazete manşetlerinde de yer aldı. Ancak aynı gazetelerin bir yıl önceki manşetleri ile bir yıl sonraki manşetleri arasında fark var.

Anadolu 4. Ağır Ceza Mahkemesi, Anayasa Mahkemesi’nin “haklarının ihlal edildiği” yönünde karar verdiği Balyoz Davası sanıklarının tahliyesini kararlaştırması gazete manşetlerinde de yer aldı. Ancak aynı gazetelerin bir yıl önceki manşetleri ile bir yıl sonraki manşetleri arasında fark var.

Hükümet medyası, cemaat medyası ya da merkez medya; Ekim 2013 tarihinde atılan manşetler ve dünkü tahliyeler, gazetelere farklı yansımış durumda. Kimi ‘dün dündür bugün bugündür’ çizgisinde ilerlerken kimi daha temkinli yaklaşmayı tercih etti.

Yargıtay 9. Ceza Dairesi, 9 Ekim 2013 tarihinde  aralarında Çetin Doğan, Özden Örnek, İbrahim Fırtına, Dursun Çiçek, Şükrü Sarıışık ve Bilgin Balanlı’nın da bulunduğu 237 sanığın cezası onamıştı. Yargıtay’ın bu kararı onamasının ardından 10 Ekim 2013 tarihinde gazeteler, kararı büyük puntolarla manşetten duyurmuş ve “darbe oyunu bitti” gibi başlıklarla okuyucularında duyurmuştu. Bugün biraz daha temkinli yaklaşılmasına rağmen ‘sevinç çığlıkları’ gazetelerde yer buldu.

Halbuki aradan sadece 9 ay  geçti... Dönüşümden ve temkinli yaklaşan gazetelerden birkaç örnek şöyle:

9 Ekim 2013’te “Darbe oyunu bitti” manşeti ile  ‘darbeci’lere gözdağı veren Akşam gazetesi, tahliyeler sonucunda “Balyoz kırıldı 263 tahliye” dedi.  Geçtiğimiz yıl sayfa manşeti olan Balyoz kararı bu kez küçük bir haber oldu ancak, Yargıtay’ın kararına ‘kırma’ denildi.

9 Ekim 2013’te ‘Evet darbeye teşebbüs ettiler’ manşeti ile mahkeme kararı sonucunu veren gazete Sabah, askerlerin darbe yapmak için teşebbüste bulunduğunu yazdı. Dün sabah gazetesi tahliye edilen askerlerin haberini, ‘Balyoz’da toplu tahliye” başlığı ile duyurdu. Ancak gazetenin yazarı Yavuz Donat ‘Adalet’ başlığı kullandığı yazısında Anayasa Mahkemesi’nin kararını ayakta alkışladıklarını yazdı. Yavuz Donat hakları ihlal edilenlerden kim özür dileyecek diye sormayı da ihmal etmedi.

9 Ekim 2013’te “Darbeciye ibret olsun” manşetini atan Star gazetesi, bu kez sayfa dibinden “230 Balyoz sanığına tahliye” başlığını uygun gördü.

9 Ekim 2013’te “Paralel ordu kurdular” manşeti atan Yeni Şafak, bu kez “Hepsi serbest” manşetini kullandı. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net