Rudaw Türksat'tan çıkarıldı

Rudaw Türksat'tan çıkarıldı

Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi merkezli Rudaw televizyonu, Türksat'tan çıkarıldı. RTÜK, K24 ve Waar televizyonlarının da uydudan çıkardı.

Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi merkezli Rudaw televizyonu, Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi'nin referandumun kararını uygulaması sonrası Türksat'tan çıkarıldı. RTÜK, Kuzey Irak merkezli yayın kuruluşu Rudaw'ın Türksat'tan çıkarılması yönünde karar vermişti.

Olağanüstü toplanan RTÜK üyeleri, Radyo Televizyon Üsk Kurulu Uluslarası İlişkiler Kurulu Başkanlığı'ndan gelen ve Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi merkezli Rudaw ile K24 ve Waar televizyonlarına ilişkin raporu değerlendirdi. Raporda, Rudaw, K24, Waar televizyon kanallarının Türkiye'de yerleşik olmadığı ve üst kuruldan yayın lisansı almadığı belirtilerek, "Türkiye'ye ait uydu alt yapısı ve bağlantılarını kullanması nedeniyle 6112 sayılı radyo ve televizyonlarının kuruluşu ve yayın ihzimetleri hakkında kunununu 29'uncu maddesinin üçüncü fıkrası çerçevesinde; Türkiye Cumhiriyeti Devletine yönelik  yayınlar yapmakta olan söz konusu TV kanallarının içerik değerledirilmesi yapma yetkisinin üst kurulumuza ait olduğu ve bu çerçevede söz konusu TV kanallarının yayınlarının iletimine izin verilmemesi ve engellenmesi bu kararın TÜRKSAT A.Ş. şirketine bildirilmesi hususlarında karar alınmasını teminen yazımızın ve eklerinin üst kurula havalesini taktir tensiplerinize arz ederim" denildi.

RTÜK'ün şehir dışında olan CHP ve HDP üyelerinin katılmadığı toplantıda AKP'li ve MHP'li 5 üye 3 televizyon kanalının Türksat'tan çıkarılmasına karar verdi. RTÜK karanının yazı ile Türksat'a bildirilmesinden sonra 3 kanal uydudan çıkarıldı. 

Kararın ardından 27 Eylül günü 3 kanal akşam saatlerinden Türksat'tan ve ekranları karartıldı. (HABER MEREKEZİ) 

Son Düzenlenme Tarihi: 27 Eylül 2017 18:59
www.evrensel.net
ETİKETLER RudawIKBY