Sözcü, gözaltı operasyonuna 1. sayfadan yanıt verdi

Sözcü, gözaltı operasyonuna 1. sayfadan yanıt verdi

Sözcü, çalışanları ve yöneticilerine dönük gözaltılara ‘Basın özgürlüğü özel sayısı’ ile yanıt verdi.

‘FETÖ’ soruşturması gerekçesiyle dün imtiyaz sahibi ve üç çalışanı hakkında gözaltı kararı verilen Sözcü gazetesi, operasyona  ‘Basın özgürlüğü özel sayısı’ ile yanıt verdi. Gazetenin birinci sayfasında ‘19 Mayıs Basın Özgürlüğü Özel Sayısı’ notu düşüldü, gazete boş olarak basıldı.

BAŞBAKAN’A SÖZCÜ SORUSU

CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, Sözcü gazetesine yapılan operasyonun amacı nedir?” diye sordu.

Operasyonu meclis gündemine taşıyan Tanrıkulu, Başbakan Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına sunduğu önergede, “Sözcü Gazetesine yapılan sabah operasyonunun 19 Mayıs günü yapılmasının sebebi nedir? Sözcü gazetesine yönelik algı soruşturması kapsamında 6 savcının değişmesi akabinde soruşturmada son olarak arama ve el koyma kararının çıkma sebebi nedir? Cumhurbaşkanının yaz tatili için kaldığı otelin isminin yazıldığı gerekçesiyle operasyon başlatıldığı iddiası doğru mudur? Sözcü Gazetesi ve AKP Hükümeti tarafından muhalif görülen medyaya uygulanan baskı ve sansürler ile amaçlanan nedir?” sorularının yanıtlanmasını istedi.

SÖZCÜ OPERASYONU NASIL BAŞLADI?

İstanbul başsavcılığı, gazete hakkında ‘FETÖ’ye üye olmamakla birlikte örgüt adına suç işlemek’ suçlamasıyla soruşturma başlatmıştı.

Sözcü’nün imtiyaz sahibi Burak Akbay, internet sorumlu müdürü Melda Olgun, mali işler müdürü Yonca Kaleli ve muhabir Gökmen Ulu hakkında gözaltı kararı çıkarılmıştı. Olgun ve Ulu gözaltına alınmıştı.

SÖZCÜ İKİ HABERLE SUÇLANIYOR

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Basın Suçları Bürosu’nun soruşturma dosyasında iki haber var. İlki, 15 Temmuz 2016’da gazetenin internet sitesinde 16.25’te yayınlanan ‘Sözcü Erdoğan’ın buldu’ başlıklı haber.

Ulu’nun haberinde, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın Marmaris’te tatil yaptığı otelin adres ve görüntüsü yer alıyordu.

Darbe girişiminden birkaç gün önce Erdoğan’ın basına çıkmadığı ve etkinliklere katılmadığı dikkat çekmiş, tatil yaptığına ilişkin haberler basına yansımıştı.

Sözcü’nün suçlandığı ikinci haber ise 1 Ocak 2016’da manşetten yayınlanan ‘2016 falınız’ başlıklı haber. (MEDYA SERVİSİ)

Son Düzenlenme Tarihi: 20 Mayıs 2017 12:29
www.evrensel.net
ETİKETLER Sözcü