En büyük Sarkis sergisi

En büyük Sarkis sergisi

Çağdaş sanat sahnesinin önemli isimlerinden Sarkis’in, Levent Çalıkoğlu’nun küratörlüğünü üstlendiği, 50 yıllık sanat yaşamının tüm evrelerine ışık tutacak ‘Site’ sergisi...


Çağdaş sanat sahnesinin önemli isimlerinden Sarkis’in, Levent Çalıkoğlu’nun küratörlüğünü üstlendiği, 50 yıllık sanat yaşamının tüm evrelerine ışık tutacak ‘Site’ sergisi, İstanbul Modern Sanat Müzesi’nde sanatseverlerle buluşuyor.
FARKLI KÜLTÜRLER BİR ARADA
Sergideki çalışmalarında bir kentin olası mekan, figür ve olgularını bir araya getiren sanatçı, sokakta karşılaşılan insanlar-evsizler, sürekli inşa halinde olan mekanlar, gündelik hikayelerin kahramanları, işitilen sesler ve duyulan kokular, duvarlardaki sloganlar, kamusal sorunlar gibi bir şehri ayakta tutan tüm enstrümanları kendi sanatının önemli evreleri ile iç içe geçiriyor.
Sergi, sanatçının 1960’ların başında gerçekleştirdiği kağıt üzerine guvaj çalışmalarından başlayarak, 1970’li yılların katran malzemeli karanlık enstalasyonlarına, 1980’li yılların kurum eleştirisi taşıyan düzenlemelerine, 1990’ların neon çalışmalarına ve nihayetinde farklı kültürleri bir araya getiren disiplinlerarası işlerine dek görsel ve işitsel bir zenginlik içeriyor.
SİTE FİLMLERİ
1-11 Ekim tarihleri arasında İstanbul Modern’de Sarkis sergisine paralel “Site Filmleri” gösterilecek. Sarkis’in kendi sanatıyla ilişkilendirdiği filmlerden oluşan bu seçkide; Federico Fellini’nin “Sekiz Buçuk”, Jean Marie Straub-Danièle Huillet’nin “Anna Magdalena Bach’ın Güncesi” ile “Musa ve Harun”, Sergei Paradjanov’un “Narın Rengi”, Robert Kramer’in “Buz”, Andrei Tarkovski’nin “Stalker”, Amos Gitai’nin “Vaat Edilmiş Topraklar” ve Zeki Demirkubuz’un “Kader” isimli filmleri yer alıyor. Sarkis sergisi 10 Ocak 2009’a kadar İstanbul Modern’de izlenebilir.
SARKİS
1938’de İstanbul’da doğan Sarkis, İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’nde (Mimar Sinan Üniversitesi) öğrenim gördü. 1964’ten bu yana Paris’te yaşamakta.
Başlangıçta resimle ilgilenen sanatçı, kısa bir süre sonra eserlerinde heykelin yanı sıra ses ve video enstalasyonlarına odaklandı. Bu yeni sanatsal yön, özellikle 1969’daki Quand les Attitudes deviennent Formes sergisindeki katılımıyla net olarak ortaya çıktı. Sarkis, 1967 Prix de la Peinture à la Biennale de Paris ve 1991 Grand Prix National de Sculpture ödüllerini kazandı. (KÜLTÜR SERVİSİ)
www.evrensel.net