Çetin’in ‘Havaya Karışan’ renkleri

Çetin’in ‘Havaya Karışan’ renkleri

Depo, Fulya Çetin’in kişisel sergisi “Havaya Karışan”a ev sahipliği yapıyor. Sanatçının 2013 yazından beri ürettiği çoğu yağlı boya resim, bu sergiye özel tasarlanmış, yerleştirmeye meyleden birtakım müdahaleler eşliğinde sunuluyor.

Depo, Fulya Çetin’in kişisel sergisi “Havaya Karışan”a ev sahipliği yapıyor. Sanatçının 2013 yazından beri ürettiği çoğu yağlı boya resim, bu sergiye özel tasarlanmış, yerleştirmeye meyleden birtakım müdahaleler eşliğinde sunuluyor.

“Havaya Karışan”, Çetin’in etrafımızda olup bitenden, sokakta kopan isyandan, kavgadan bir adım atıp, atölyesinde kendi kendine konuşmasından, bir tür mırıldanma halinden çıkan resimlerini kapsıyor. Bir yangının burnumuzun dibinde, kimisinin ise uzakta bir şehirde gibi konumlandırıldığı; havanın, alevlerin ve pusun birbirine karıştığı bu resimlerdeki ateşe bir yaklaşıp bir uzaklaşıyoruz. Çetin’in kafasının üstünde biriken bulutla, yangınlardan ve yıkımdan yükselen toz ve duman birbirine karışıyor. 

Fulya Çetin, Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü’nden 1995 yılında mezun oldu. Solo sergileri arasında “Nehir Altı Nehir” (artSümer 2013), “İyi Geceler” (manzara perspectives 2011), “Tahrip Koleksiyoncusu” (44a, 2010) ve “Bahar Temizliği” (Nalan Yırtmaç ile beraber, Karşı Sanat Çalışmaları, 2006) sayılabilir. Katıldığı karma sergilerden bazıları, “Stay with Me” (Apartman Project, Berlin, 2014), “Güllük Gülistanlık” (Opelvillen Rüsselsheim, 2012), “Ateşin Düştüğü Yer” (DEPO, 2011), “Pis Hikaye” (BM Suma, 2009) “Resmi Para Birimi” (Kasa Galeri, 2007) ve Hafriyat sergileridir. Çetin, Hafriyat Karaköy içinde yer almıştır. (KÜLTÜR SERVİSİ)

www.evrensel.net