Modern Zamanlar’da ‘Gitmek Zamanı’
GEÇTİĞİMİZ dönemde beşinci yılını dolduran ve hedefini “Altın Portakal’ın düzenlendiği bir kentten, ülkemizin sinema kültürüne ‘küçük’ bir katkı koymak” olarak belirleyen Modern Zamanlar sinema dergisi, 28. sayısını Metin Erksan sinemasına ayırıyor.Agâh Özgüç, Ahmet So
GEÇTİĞİMİZ dönemde beşinci yılını dolduran ve hedefini “Altın Portakal’ın düzenlendiği bir kentten, ülkemizin sinema kültürüne ‘küçük’ bir katkı koymak” olarak belirleyen Modern Zamanlar sinema dergisi, 28. sayısını Metin Erksan sinemasına ayırıyor.
Agâh Özgüç, Ahmet Soner, Mesut Kara, Mustafa Sözen, Nuray Yazıcıoğlu, Selin Süar, Yalçın Özgül ve Zahit Atam’ın incelemelerinden oluşan dosya, Erksan sinemasının genel özelliklerinin yanı sıra, filmografisinin önemli yapıtlarını da masaya yatırıyor. Agâh Özgüç, yönetmenin pek de bilinmeyen yönlerini açığa çıkarırken, Ahmet Soner de geçmişte bir polemiğin içinde yer aldığı Erksan’a ait düşüncelerini yalın bir dille ortaya koyuyor. Dosyanın diğer önemli konuları arasında “Sansür”, “Beş Filmde Erksan”, “Müşfik Kenter’e Veda”, “Susuz Yaz” ve “Toplumsal Gerçekçi Sinema” da bulunuyor.
Editörlüğünü Tuncer Çetinkaya’nın üstendiği Modern Zamanlar, Burak Göral’ın “Dolu Hayat”, Barış Saydam’ın “Sinefil’in DVD Rehberi”, Fatih Danacı’nın “Öteki Korkular” köşelerinin yanı sıra, bu sayıdan itibaren Sevin Okyay’la “Seyr-i Âlem” adlı yeni bir bölüme başlıyor; ayrıca Ege Görgün tarafından hazırlanan Ters Ninja ilavesini paylaşmaya devam ediyor.
(KÜLTÜR SERVİSİ)