AKP'ye yakın medyada Mehmet Görmez ihtilafı

AKP'ye yakın medyada Mehmet Görmez ihtilafı

Diyanet Başkanı Mehmet Görmez'in erken emekliliği pek çok kesim tarafndan tartışılırken yandaş medyanın çoğunluğu habere 1. sayfasından yer vermedi.

Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez'in görev süresinin dolmasına 3 yıl kala emekli edilmesine ilişkin tartışmalar devam ediyor. Bugün kimi gazeteler Görmez'i manşetine taşırken iktidara yakınlığıyla bilinen bazı gazetelerin habere birinci sayfalarında hiç yer vermemesi dikkat çekti.

TÜRKİYE: İTİRAF GİBİ SÖZLERLE GİTTİ

2. başkanlık dönemindeki Görmez'in emekliye ayrılmasını sağlayan süreçte en etkin gazete olan Türkiye, eski Diyanet İşleri Başkanı'nı "Mahcubuz dedi gitti" başlığıyla uğurladı. Son dönemde operasyonel haberleriyle dikkat çeken Türkiye, Görmez'in "itiraf gibi sözlerle gittiğini" belirttiği haberinde veda konuşmasına değindi ve "Diyanet teşkilatı bir daha sapkın hiçbir dini yapı konusunda 40 yıl gecikmiş olmanın mahcubiyetini yaşamamalıdır" ifadesini hatırlatarak "FETÖ'ye karşı sessiz kaldığını itiraf etti" dedi.

KARAR'DAN SON DESTEK

Görmez'in hedefe konulduğu süreçte onun en büyük destekçisi olan Karar ise "Din adamı değil dinin adamıyız" sözlerini sürmanşetine taşıdı. Haberde eski Başbakan Ahmet Davutoğlu ve eski Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün "Örnek bir din adamı" sözleri de öne çıkarıldı.

Hürriyet, "Görmez'den veda uyarıları", başlığıyla haberi görürken Yeni Şafak, "İslam diyarını saran ateşi söndürmek için gücümüz ve nefesimiz yetmedi" ifadesini başlığına taşıdı.

Saadet Partisi'ne yakınlığıyla bilinen Milli Gazete, "Bir daha 40 yıl gecikmemeli" sözlerini manşete taşıdı. Haberde "Tartışmalı bir şekilde görevden ayrılmak zorunda kaldı. Makama uygun naif bir veda konuşması yaptı" denildi.

BİRGÜN: GÖRMEZ'İN 7 YILI ÜLKENİN ÖZETİ

BirGün ise iktidar içerisindeki tartışmaların ötesinde Görmez'in görev süresi boyunca Diyanet eksenli yaşanan skandalları hatırlattı. "Görmez'in 7 yılı ülkenin özeti gibi" manşetinde 1 milyon TL'lik zırhlı Mercedes marka makam aracı, Gezi direnişinde Dolmabahçe Camii'ne sığınanlar için sarf ettiği "Sadece masum olarak oraya sığınanlar yok" şeklindeki kışkırtıcı ifade, Ensar Vakfı'yla ilişkisi ve Diyanet'in fetva biriminden yapılan 'şehvet' fetvası hatırlatıldı.

PEK ÇOK YANDAŞ, HABERİ GÖRMEDİ

Mehmet Görmez tartışmaları yazılı basın ve sosyal medyada kendisine geniş yer bulurken 7 yıl boyunca Diyanet Başkanı'yla yakın bir ilişkisi olan, BirGün'ün manşetinde gündeme getirilen tüm tartışmalarda Görmez'i cansiperane savunan yandaş medyanın diğer gazetelerinin ilk sayfalarında Görmez'i bulabilmek mümkün değil.

Sabah, Akit, Akşam, Güneş, Star gibi gazeteler, Mehmet Görmez'in göreve vedasını birinci sayfalarından görmediler. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net
ETİKETLER Mehmet Görmez