21 Ağustos 2014 17:47

Ukrayna, 14 Rus televizyon kanalını yasakladı

Ukrayna hükümeti 14 kanala yasak kararı verdi. Yasaklanan kanallar arasında Rusya’nın ana akımı olarak belirtilen First Channel ile İngilizce yayın yapan RT de bulunuyor.

Paylaş

Yasaklanan kanallar arasında Rusya’nın ana akımı olarak belirtilen First Channel ile İngilizce yayın yapan RT de bulunuyor. Bu kanalların “savaş ve şiddet propagandası yaptıkları” gerekçe olarak sunuluyor ve Rusya’nın da aynı tutum içinde olduğu belirtiliyor.

Ukrayna İçişleri Bakanlığından Anton Geraşenko, “Özgür ve bağımsız bir ülke olarak Ukrayna’nın medyayı bu saldırganlıktan koruma hakkı olduğunu” savundu. “Rusya’nın bilinçli olarak da Ukraynalılara nefret aşıladığı” ileri sürüldü.  İnsan hakları savunucuları, 14 kanalın yasaklanmasını medya özgürlüğünün kısıtlaması olarak değerlendiriyor ve yanlış bilgiyle mücadelede ne kadar etkin olacağını sorguluyor.

Rus kanallarının çoğu, Rusya devletine bağlı ya da devlete yakınlığıyla bilinen şirketlere ait. (MEDYA SERVİSİ)

ÖNCEKİ HABER

Heykele basan asker hakkında soruşturma başlatıldı

SONRAKİ HABER

"Suudi Arabistan bir gazeteci öldürdü ve Trump bunu önemsemiş gözükmüyor"

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa