17 Ağustos 2014 20:01

Fırtınaya yakalanan feribotlar seferi tamamlayamadı

Marmara Denizi'nde patlak veren fırtına nedeniyle Avşa adası - Yenikapı seferini yapan İDO'ya ait Feribot Yenikapı'ya yanaşamadı. Bursa Büyükşehir Belediyesine ait Mudanya-Kabataş seferini yapan Emir Sultan isimli feribotun da, Bozburun yakınlarında olumsuz hava koşulları nedeniyle camı patladı.

Paylaş

Marmara Denizi'nde patlak veren fırtına nedeniyle Avşa adası - Yenikapı seferini yapan İDO'ya ait Feribot Yenikapı'ya yanaşamadı. 17.30'da adadan ayrılan feribot, fırtınanın yol açtığı dalgalarla boğuştu. Bu sırada feribotun yolcuları arasında ciddi panik yaşandı. Yolculardan bazıları fenalık geçirdi, bazı yolcuların sağlık durumları bozuldu, aralarında kusanlar oldu. Panik yaşayan yolcuları can yeleklerini giydi. Bu sırada feribotun planlandığını gibi Yenikapı'ya yanaşamayacağı, Büyükçekmece'ye yönlendirildiği anons edildi.

Fırtına ve dalgalar nedeniyle yönünü Büyükçekmece'ye çeviren İDO feribotunun deniz ve hava koşullarının etkisini kaybetmesi üzerine Yenikapı'ya yöneldiği bildirildi.

Ağlayarak yaşananları anlatan bir yolcu "Feribot devrilecek diye çok korktuk. Çok sallandık, feribotun altı vurdu, üstü vurdu. Çok korktuk' dedi. Başka bir yolcu ise “ Feribotta sağlık ekibi yoktu. Bildiğin çocuklarla ölümden döndük. Bayılanlar, kusanlar oldu. Bu olay anlatılmaz yaşanır" dedi.

Feribottaki diğer bazı yolcuların görüşleri ise şöyle:

Hikmet Demirdöven: Adeta ölümle dans ettik . Bindiğimden beri sürekli salavat getirdim. Resmen ölümden döndüm. Ailemi aradım ailemden helallik bile aldım. İnsanlar kriz geçirdi. İçerde kusanlar oldu bayılanlar oldu, kriz geçirenler oldu. Aranızda doktor var mı diye soruyorlardı. Ama feribotta doktor yoktur. Böyle bir sorumsuzluk yok."

Ebru Özkalaycı: Bayağı uzun bir süre feribotta kaldık. Dua ettik. Çocuk da genelde uyudu ve kustu. Ama biz onlar için çok korktuk. En azından sağ sağlim geldik' dedi.

DALGALAR NEDENİYLE FERİBOTUN CAMI PATLADI

Bursa Büyükşehir Belediyesine ait Mudanya-Kabataş seferini yapan Emir Sultan isimli feribotun da, Bozburun yakınlarında olumsuz hava koşulları nedeniyle camı patladı. Yaşanan olay üzerine feribotta korku yaşandı.

Mudanya'dan akşam saat 18.45'te İstanbul Kabataş'a gitmek için hareket eden BUDO'ya ait Emir Sultan isimli feribotta camların kırılması ve yolcuların yere düşmesi sonucu 17 kişi çeşitli yerlerinden yaralandı. Hastanede tedaviye alınan yaralıların hayati tehlikesinin bulunmadığı açıklandı.

Yolcular arasında bulunan, eşi ve bebeğiyle yolculuk yapan Yılmaz Yeşilırmak denizde yaşanan paniği şöyle anlattı: "Gemi, deniz otobüsü tamamen doluydu. Mudanya'dan ayrıldıktan bir süre sonra deniz otobüsü dalgalar nedeniyle zor anlar yaşadı. Bu sırada bir çok yolcu kusmaya başladı. Büyük bir dalga deniz otobüsünün ön camını kırdı. Bazı kapılar açılırken, yolcular açılan kapıları zorlanarak kapattı. Bu sırada feribotun içine deniz suyu doldu. Düşme sonucu birçok yolcu yaralandı. Deniz otobüsü geri dönerken ben 112'ye haber verip ambulans istedim. Kaptanın o kadar dalgaya rağmen ısrarla yolculuk yapması düşündürücü." (DHA)

ÖNCEKİ HABER

Zorla lağım temizlettirilen taşeron işçi yaşamını yitirdi

SONRAKİ HABER

Ölümlere, savaşlara isyanın mektupları

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa
Evrensel Ege Sayfaları
EVRENSEL EGE

Ege'den daha fazla haber, röportaj, mektup, analiz ve köşe yazısı...