Yandaşın özgürlük arayışı

Yandaşın özgürlük arayışı

Yüksek Seçim Kurulu, seçim yasakları kapsamında a Habere 28 kez yayın durdurma cezası verdi. Kanala daha önceden verilen cezalarla beraber toplamda 45 kez yayın durdurma cezası verilmiş oldu. Sabah ve Takvim Gazeteleri gazeteci örgütlerini ses çıkarmamakla suçladı ve bu örgütleri 'sözde özgürlükçüler' olarak niteledi.

Çağrı SARI
İstanbul

Yüksek Seçim Kurulu, seçim yasakları kapsamında a Habere 28 kez yayın durdurma cezası verdi. Kanala daha önceden verilen cezalarla beraber toplamda 45 kez yayın durdurma cezası verilmiş oldu. Sabah ve Takvim Gazeteleri tarafından bu ceza öfkeyle karşılandı. İki yayın organı da gazeteci örgütlerini ses çıkarmamakla suçladı ve bu örgütleri “sözde özgürlükçüler” olarak niteledi.

Yaptıkları haberlerle her fırsatta nefret saçan, kutuplaştırıcı yayınlar yapan, Twitter, YouTube gibi sosyal medya organlarına yasaklar geldiğinde hükümetin icraatlarını savunan, yasaktan yana tavır alan Turkuaz Medya Grubu, kendi başlarına bir ‘engel, karartma” kararı geldiğinde birden bire özgürlükleri anımsadı. a haber, YSK’nın seçim yasaklarını delen yayınlar yaptı, AKP’nin mitinglerini canlı olarak verdi; kimi zaman da seçimlerle ilgili propagandif yayınlara imza attı. Bu yayınlar karşısında da YSK harekete geçti.

45 KEZ YAYIN DURDURMA CEZASI
17 Aralık rüşvet ve yolsuzluk operasyonu ve yerel seçimlerle ilgili halka soru sormak YSK tarafından suç olarak kabul edilmiş ve a haber'e 28 kez yayın durdurma cezası verilmişti. RTÜK’ün bu doğrultuda YSK’ye sunduğu rapor kapsamında a Haber'e 17 yayın durdurma cezası daha verildi. Böylece verilen ceza sayısı 45'e çıkmış oldu. Gerekçe olarak da, "Kadraj", "Anlatılmamış Öyküler" ve "60 Dakika" programlarında tek bir siyasi partinin adaylarına ve faaliyetlerine yönelik yayın yapılması gösterildi.
Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde faaliyet gösteren kanalın aldığı ceza, aynı grubun yayın organları Sabah ve Takvim tarafından manşete taşındı. Sabah gazetesi “Yüzkarası”, Takvim gazetesi de “Yüzde 45.5’a 45 ceza” başlığıyla manşetine taşıdı. Birden bire özgürlük kavramını anımsayan Sabah ve Takvim; gazeteci örgütlerinin yasaklara karşı çıkmadığını ileri sürdü.

ONURLA YAYIN YAPACAKLARMIŞ
Takvim de Sabah da birinci sayfasından aynı anonsu geçerek Gezi eylemleri sırasında gazetelerinin protestoya uğradığını ancak gazeteci dernek ve sendikalarının ses çıkmadığını, kınamadığını, 17 Arlık sürecinde de kimsenin ağzını açmadığını, hatta sus pus olduğunu yazdı. Hatta bu kişilerin kendi kanallarına yaptırım uygulandığında da kıyameti kopardıklarını belirttiler. Bütün bunlara karşı “onurla cesaretle” davranıp yılmayacaklarını duyurdular. .
 “Sözde özgürcülüklerden tıs yok” diyen Sabah gazetesi, bu cezaların paralel yapı tarafından verildiğini iddia etti. Her iki gazete de YSK kararına tepki gösterdi. Taraflı yayıncılık yapmadıklarını da şu cümlelerle savundular:  “YSK'nin, 30 Mart yerel seçimleri öncesinde yapılan yayınlarda yanlı yayın yapıldığı iddiası da gerçekleri yansıtmıyor. Seçim dönemi boyunca tüm partilerin başkan adayları ve temsilcileri birçok kez a Haber ekranlarından vatandaşlara seslendi. Parti miting ve konuşmaları da aynı şekilde haber bültenleri ve canlı bağlantılar aracılığıyla aktarıldı. Ayrıca tüm partilerin adayları da programlara konuk edildi.”

www.evrensel.net