27 Mart 2014 01:02

RTÜK, Kanaltürk'ün ulusal yayın lisansını iptal etti

RTÜK, Fethullah Gülen Cemaati'ne yakınlığı ile bilinen Koza Grup'a bağlı Kanaltürk'ün Ulusal yayın hakkını 2010 yılındaki bir mahkeme kararını esas alarak iptal etti.

Paylaş

RTÜK, Fethullah Gülen Cemaati'ne yakınlığı ile bilinen Koza Grup'a bağlı Kanaltürk'ün Ulusal yayın hakkını 2010 yılındaki bir mahkeme kararını esas alarak iptal etti.

Tuncay Özkan'ın sahibi olduğu Kanaltürk, ilk olarak bölgesel kanal lisansı ile yayın hayatına başlamıştı. Ancak daha sonra RTÜK'e başvurarak ulusal yayın hakkı talep etmişti. RTÜK bu hakkı vermeyince kanal yargı yoluna başvurmuştu. 9. İdare Mahkemesi 2010 yılında kanal lehine karar vererek ulusal yayın yapabileceğini belirtmişti. Bunun üzerine RTÜK, mahkeme kararını uygulamış ancak temyiz yoluna gitmişti. Danıştay Genel İdareler Kurulu bu kez RTÜK lehine karar vererek kanalın bölgesel yayın yapması gerektiğini bildirmişti.

Konu, kuruluşa tebliğ edildikten sonra kanalın ulusal yayın hakkı bölgesele dönüştürüldü. Bu kez kanal yöneticileri RTÜK yetkilileri ile görüşerek 2012'de 2. İdare Mahkemesi'nden de kanal lehine karar çıktığını bildirdiler. Ancak üst kurul bugünkü toplantısında 2010 yılında 9. İdare Mahkemesi'nin verdiği kararın 2. İdare Mahkemesi'nin kararı ile zaten aynı yönde olduğunu ve bu dönemde kararın uygulandığını belirterek, kanalın ulusal yayın hakkını iptal etti. Bu kararla birlikte kanal, tüm Türkiye'de değil, sadece Marmara bölgesinde izlenebilecek. Kanalın reklam payının düşmesi söz konusu olacak.

RTÜK kararının AKP'li üyelerin oyu ile alındığı öğrenildi.

Toplantıda karara, CHP kontenjanından seçilen üyeler Ali Öztunç ve Süleyman Demirkan ile MHP kontenjanından seçilen üye Esat Çıplak 'Eksik işlemler nedeniyle' muhalif kaldı. (CİHAN)

ÖNCEKİ HABER

AKP’liler ve polis Batıkentlilere saldırdı

SONRAKİ HABER

Halfeti’de gözaltına alınanlara işkence iddiası

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa