Muhalif kanal kapatılmayla karşı karşıya

Muhalif kanal kapatılmayla karşı karşıya

Rusya’da Devlet Başkanı Vladimir Putin’e karşı düzenlenen protesto gösterilerini yayımlaması ve yolsuzlukların üstüne gitmesiyle tanınan haber kanalı kapatılma tehdidiyle karşı karşıya. Dojd (Yağmur) TV, kablolu servis sağlayıcıların yayın listesinden çıkarıldı.

Rusya’da Devlet Başkanı Vladimir Putin’e karşı düzenlenen protesto gösterilerini yayımlaması ve yolsuzlukların üstüne gitmesiyle tanınan haber kanalı kapatılma tehdidiyle karşı karşıya. Dojd (Yağmur) TV, kablolu servis sağlayıcıların yayın listesinden çıkarıldı.

Dojd TV’nin sahibi Aleksander Vinokurov, görünürdeki gerekçenin geçen hafta düzenledikleri bir anket olduğunu söyledi. Kanal izleyicilerine, 2’nci Dünya Savaşı’ndaki Leningrad kuşatmasının yıl dönümünde, ‘Sovyetler Birliği, 872 günlük Nazi kuşatması sırasında yüz binlerce kişinin hayatının kurtulması için Leningrad kentini bırakmalı mıydı?’ sorusunu sormuştu.
Dojd TV ulusalcılardan gelen tepkiler üzerine anketi geri çekip özür dilese de, Putin’in Basın Sözcüsü Dimitri Peskov da tartışmaya, “Kanal yasalardan daha fazlasını çiğnedi. Bu tür anketleri mazur görmek ulusu erozyona uğratır” sözleriyle katıldı

Bu açıklamalardan sonra, ülkedeki dört büyük kablolu yayın sağlayıcısı Rostelekom, Akado, Dom.ru, and NTV+ şirketleri kanalı listelerinden çıkaracağını açıkladı Kanalın sahibi Vinokurov ise dört gün içinde yaşanan gelişmelerden Putin’i sorumlu tuttu Dojd TV son dönemde Ukrayna’daki Rusya karşıtı gösterilere geniş yer ayırmasıyla da dikkat çekmişti. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net