Demokrasinin bitmeyen resmi Evrensel Kültür’de

Demokrasinin bitmeyen resmi Evrensel Kültür’de

Demokrasi, çok kullanıldığı halde üzerinde ortaklaşılmış tanımı olmayan bir kavram. Modern literatüre Fransız Devrimi ile girdi, 1871 Komün’ü ise herkesin demokrasisinin farklı olduğunu tescilledi. Diğer yandan kimse için demokrasinin bitmiş bir resmi yok. O daha çok, yürürken yapılan bir tablo. Her adımda o son resim bir

Bu ay vizyona giren bir film çok tartışıldı. Evrensel Kültür de bu filmi ele alan bir yazıyla başlıyor.  Devrimden Sonra adını taşıyan film hakkında yazılan yazıyı Aydın Çubukçu kaleme aldı. Geçtiğimiz ay yitirdiğimiz Halit Çelenk’i yakın arkadaşı Ahmet Say, “Halit Çelenk’in Ölmezliği” başlığını taşıyan bir yazıyla anıyor. Kardeş Türküler ile, son albümleri Çocuk (H)aklı üzerine Ayşen Güven konuştu. Ali Galip Yener E. Auerbach’tan yola çıkarak edebiyat, hümanizm, filoloji üzerine tartışıyor. Benzer bir yazı da Yaşar Güneş’ten. Güneş Yücel Kayıran’ın eleştirel metinlerinden yola çıkarak ütopya mitosunun bitişi ve ideolojik şiirin ahvalini ele aldı. Sennur Sezer’in yazısı ise Kemal Ateş’in son romanı Veresiye Defteri hakkında.

ORHAN PAMUK’UN MEDYADAKİ GÖRÜNÜRLÜĞÜ

Evrensel Kültür’deki edebiyat çalışmalarından biri de Fethi Demir’in. Demir Orhan Pamuk’un yapıtlarının medyadaki görünürlüğü ve reklamlar yoluyla tanıtımını tartışıyor.

Kanalİstanbul projesi seçim döneminin üzerinde en çok durulan “promosyon”larından. Ebru Moçoş projenin sakıncalı yanlarını işlediği yazısında projenin sunumu ve hazırlanışı ile ilgili kaygılara da not düşüyor.

Paris Komünü’nün 140. yılının yaşandığı bu sıralarda Komün ile birlikte siyasal yaşama giren imgeleri kullanarak resimlerini yapan Olgu Ülkenciler’in yakında açılacak sergisiyle ilgili bir yazı da yer alıyor dergide. Das Fenomen adlı sergi Özcan Yaman’ın kaleminden.

Kaybedenler Kulübü filmini  90’lı yılların gençliğinin ruh halinin bir temsili olarak yorumlayan Gülcan Kılıç bu filmde şiddetin erotikleştirilmesi üzerine odaklanıyor. Duygu Çelik’in bu ayki konusu Troyalı Kadınlar. Çelik Tiyatro Araştırmaları Laboratuarının bu oyununu Tiyatro 0.2’den Sami Berat Marçalı ve Heves Duygu Tüzün ile izledi ve oyunu onlarla konuştu.
Dergide ilgi çekici bir başka yazı da Ahmet Uhri imzalı. Uhri bu yazısında Anadolu’daki konutun tarihine eğiliyor ve “ev”in tarih içindeki serüvenini anlatıyor.

Güncel bir başka konu hakkında bir röportaj daha var dergide. Erkan Aydoğanoğlu’nun Kocaeli’nde alan çalışması yaparak yazdığı Fabrikada Emek Denetimi adlı kitabıyla söyleşiyi Kansu Yıldırım yaptı.

Onur Bakır “Sınıf Çalışmaları Üzerine Notlar” köşesinde bu ay Korkut Boratav’ın İstanbul ve Anadolu’dan Sınıf Profilleri adlı kitabını ele aldı. Bir diğer köşede ise Tanju Akleman var. Akleman’ın fotoğraf ile edebiyatı buluşturduğu yazısının başlığı “Ama Doğuyor, Doğuruyorlar…” (KÜLTÜR SERVİSİ)

www.evrensel.net