Yandaş yolsuzluğu görmedi, komploda birleşti

Yandaş yolsuzluğu görmedi, komploda birleşti

17 Aralık’ta düğmeye basılan yolsuzluk operasyonu bugün de gazetelerin manşetinde yer aldı. Cemaate yakın gazeteler operasyonun detaylarını verdi. AKP yandaşları ise Hükümete yine siper oldu.

17 Aralık’ta düğmeye basılan yolsuzluk operasyonu bugün de gazetelerin manşetinde yer aldı.  Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın açıklamaları, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın söylemleri, ortaya dökülen tapeler, fotoğraflar, belgeler gün boyu televizyon kanallarında haber oldu. Tartışmaların ana unsuru da bakan çocuklarının bu operasyonda adı geçmesiydi. Gazeteler bu noktada da ayrıştı. Cemaate yakın gazeteler operasyonun detaylarını verdi. AKP yandaşları ise Hükümete yine siper oldu. Operasyon ayrıntılarını, gözaltına alınanlar hakkındaki iddiaları neredeyse görmedi. Zaman gazetesi “Zaman’dan” başlıklı bir yazı yazdı ve operasyonun Cemaate bağlanmaması gerektiğini söyledi. Cemaat iddiaları dile getirilerek büyük fotoğrafın üzerinin örtüldüğünü yazdı.

KÜRESEL LOBİ İDDİALARI

Operasyon AKP yandaşı gazetelerde ise “komplo” olarak ele alındı. Hiçbir yandaş gazete servis edilen rüşvet görüntülerini yayımlamadı. Haberleri de Başbakan Erdoğan’ın söyledikleri üzerinden kurdu ve devlet içinde çetelerin olduğunu yazdı... Haber içeriklerinde, başlıklarında öne sürülen analizlerde hep operasyonun bir başka güçlerce gerçekleştiği ileri sürüldü. İsrail’i işaret eden de vardı. “Küresel lobi” diyen de.

Yolsuzluk ve rüşvet operasyonuna karşı cephe alan manşetlerden birkaçı şöyle:
Yeni Şafak: “Bu kadar alçalacaklarını düşünmemiştik” üst başlığı ile sunulan haberde “Psikolojik Harp” ifadesini kullandı. Gazete bu cümleleri “Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın mesajı” şeklinde verdi.
“Operasyonda küresel tezgah deşifre oluyor” üst başlığı kullanan Akit, “ İzler İsrail’i gösteriyor” dedi.
Sabah gazetesi ise, Başbakan Erdoğan’ın sözlerini manşetine çekti. Gazete birinci sayfasında da Bakanlara komplo yapıldığını ileri sürdü. Neden o bakanların seçildiğini de tek tek açıkladı. Örneğin Sabah’a göre Ekonomi Bakanının seçilmesi, ekonomideki yükselişten rahatsız olan faiz lobisi.
Türkiye, manşetinde Başbakan Erdoğan’ın sözlerine yer verdi. Sürmanşetinde ise operasyonun halka yapıldığını yazdı. “Olan vatandaşa oldu” dedi.
Akşam ise “Kumpasta sınır yok” manşeti ile çıktı. Hiçbir usule uymadan bu operasyonun yapıldığını ileri sürdü. (MEDYA SERVİSİ)
 

www.evrensel.net