MGK kararları manşetlerde

MGK kararları manşetlerde

Taraf gazetesinden Mehmet Baransu’nun ‘25 Ağustos 2004 tarihinde MGK’de Fethullah Gülen cemaatini bitirme kararı alındı’ haberi büyük tartışma yarattı.

Taraf gazetesinden Mehmet Baransu’nun ‘25 Ağustos 2004 tarihinde MGK’de Fethullah Gülen cemaatini bitirme kararı alındı’ haberi büyük tartışma yarattı. Gazeteler de bu tartışmayı manşetinden gördü. Başbakanın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan, Twitter’da ‘2004’teki MGK kararı hükümet tarafından yok hükmünde kabul edilmiş, hiçbir bakanlar kurulu kararı alınmamış, hiçbir işlem yapılmamıştır’ mesajı verdi. Tüm bu tartışmalar gazetelerin birinci sayfasında yer aldı. Bazı gazeteler manşetine taşıdı. Hükümete yakın duran gazeteler ya manşetten görmedi ya da Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın “yok hükmündedir” sözü ile manşetine taşıdı. Zaman gazetesi bu haberi “Taraf’tan şok iddia” şeklinde verdi. Akşam gazetesi ise, “O MGK kararı yok hükmünde” manşeti ile çıktı. Böyle bir planın uygulanmadığına dönük vurgu yaptı. Yeni Şafak gazetesi “Başsavcı tekzip etti” manşeti ile AKP kapatma davasına atıf yaptı. Gazete o dönem Yargıtay Başsavcısı Abdurrahman Yalçınkaya’nın cemaate yapılan yardımları suç delili saydığını söyledi. Dönemin Dışişleri Bakanı Abdullah Gül’ü de laikliğe aykırı davranmakla suçladığını yazdı.
Günün öne çıkan bir başka gazetesi BirGün oldu. BirGün, “Yoğun İstek üzerine Yiyin Birbirinizi 2013” manşeti ile çıktı. Manşet sosyal medyada hem eleştirildi hem
beğenildi.
Hürriyet gazetesinin manşeti ayrıca dikkat çekti. Haberi yapan Mehmet Baransu manşete taşındı. Manşet lafı olarak da “Bavulcu döndü” denildi. Balyoz davası esnasında sık sık haberler yapan ve elinde dosyalarla dolu bir bavul ile fotoğraf çektiren Mehmet Baransu’nun fotoğrafı kullanıldı. Cumhuriyet’in manşetinde de bavul vurgusu vardı. Gazete “Bavulu açtılar” dedi. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net