14 Mayıs 2013 13:07

Ege’de barış rüzgarları esecek

Bu yıl 12. si düzenlenecek olan Türk-Yunan Dostluk Festivali, Türkiye’de Gökçeada’da ve Yunanistan’da Samotraki’de (Semadirek) gerçekleşecek. Her sene, Türkiye ve Yunanistan’ın değişik kentlerinde yapılan festival, son iki senedir Avrupa’da da organize ediliyor.Samotraki  ve Gökçeada, Yunanist

Paylaş
Seçkin Sağlam

Samotraki  ve Gökçeada, Yunanistan ve Türkiye’nin birbirine en yakın adaları. 4-7 Temmuz tarihleri arasında Defne Türk- Yunan Derneği tarafından düzenlenecek festivalin bu yılki teması ise; ‘Temiz Deniz’.

Gökçeada Belediye Başkanı Yücel Atalay, Defne Derneği Genel Sekreteri Nilüfer Tarıkahya, Gazeteci Celal Başlangıç, Gazeteci-Akademisyen Ragıp Duran ile Çanakkale yerel ve ulusal basın kuruluşlarının temsilcilerinin de katıldığı basın toplantısı ve Gökçeada gezisiyle festivalinin tanıtımı yapıldı.

‘BİRBİRİMİZİ MERAK EDİYORUZ’

Basın toplantısında ilk sözü Gökçeada Belediye Başkanı Yücel Atalay aldı. Atalay, iki ülke ve iki ada halkının birbirinin hayatını paylaştığını ancak birbirlerine ‘çok uzak’ olduğunu ifade etti. Atalay, “Hep söylemiştik, anlamsız bir Türk-Yunan düşmanlığı var. Birileri buradan nemalanıyor. Ben daha önce Semadirek’e gittiğimde orada da gördüm; aynı şeyleri yapıyoruz, aynı hayatı paylaşıyoruz ama birbirimize çok uzaktık. Limni’de meşhur bir pastane vardır caminin orada. Orada pos bıyıklı bir balıkçı amca vardı. Ona söylemişler, ‘Karşı adanın başkanı’ demişler, o da geldi bana; ‘Ne zaman gidip geleceğiz? Biz tekneyle geliyoruz, sonra geri dönüyoruz. Merak ediyoruz’ dedi. Biz buradan bakınca Semadirek’i nasıl görüyorsak, onlar da bizi öyle görüyor. Oradaki, Limni’deki insanlar bizi, biz de onları merak ediyoruz. Semadirek’te hastane yok. Nüfus çok az. Gökçeada’da çok teşekküllü bir hastanemiz var. Sağlık hizmetini buradan alabilirler. Sadece turizm açısından değil, dostlukların da gelişmesi açısından bu festivali bütün gücümüzle destekliyoruz” dedi.

ORTAK DENİZ KİRLENİYOR

Defne Derneği Kurucusu Celal Başlangıç da, çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Başlangıç, festival yerinin çok uygun bir zamanda seçildiğini ifade ederek, “İlişkiler gelişmeye başlama potansiyelini artık son noktaya getirmiş bu konuda çalışmalar da yapılmış. Biz hep festival yaptığımız yerlerde, festivalden sonra geriye döner bakarız ve orada sevinerek şunları görürüz; örneğin, festivale katılan üniversiteler arasında, gazeteciler arasında, fotoğrafçılar ve değişik meslek grupları arasındaki ilişkiler devam ediyor. En iyi katkımızın da bu olduğunu düşünüyoruz. 12’inci festivali yapacağımız alan çok heyecan verici bir alan. Bu sene ki festivalimizin teması da ‘Temiz Deniz.’ Gerçekten Ege’nin ciddi bir kirlenme sorunu var. Sanayi atıkları, kentsel atıklar, tarımsal atıklar...”  dedi.

Defne Derneği Kurucusu Nilüfer Tarıkahya, “Festivalin, paneller, konserler, danslar, plastik sanatlar ve fotoğraf gibi birçok konuyu kapsıyor. Samotraki güzel bir ada, yaşaması kolay, yeme-içme çok ucuz, plajlar güzel, bütün menüler iki dilli, Türkçe ve Yunanca” dedi.

TARİH VE DOĞA KOKAN ADA; GÖKÇEADA

Basın toplantısının ardından Gökçeada gezildi. Türk ve Rum köylerine giden gazeteciler, buradan göç eden Rumlardan kalan evleri ve kültürleri yakından inceleme fırsatı buldu. Gökçeada’nın sabah serinliğinde kahvaltı yapan gazeteciler, Barba Yorgo’nun yerinde yemek yiyip şaraplarının tadına bakmayı da ihmal etmedi. 4-7 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek festival alanını, açılma çalışmaları süren Rum okulunu ve kiliseleri de yakından görme fırsatı bulan gezi katılımcıları, inançların, kültürlerin ve kimliklerin bir arada yaşayabileceğinin canlı örneklerini görürken, bir arada yaşatılmadıklarına da şahitlik ettiler. (Çanakkale/EVRENSEL)

ÖNCEKİ HABER

Babil efsanesine ıslıklı protesto

SONRAKİ HABER

Akademik özgürlük için mücadele çağrısı

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa
Evrensel Ege Sayfaları
EVRENSEL EGE

Ege'den daha fazla haber, röportaj, mektup, analiz ve köşe yazısı...