Amerika’nın Sesi 15 yayıncının işine rüşvet aldıkları için son verdi

Fotoğraf: Pixabay

Amerika’nın Sesi 15 yayıncının işine rüşvet aldıkları için son verdi

Amerika’nın Sesi, Batı Afrika’daki yabancı bir yetkiliden rüşvet aldıkları gerekçesiyle 15 yayıncının işine son verdi.

Amerika’nın Sesi (VOA), Hausa Yayın Bölümü’nde çalışan 15 yayıncının, Batı Afrika’daki yabancı bir yetkiliden rüşvet aldıkları gerekçesiyle işlerine son verme kararı aldı. Bu kararı haberleştiren ise yine “Amerika’nın Sesi” oldu.

VOA Genel Müdürü Amanda Bennett, görevden alma kararını, Amerika’nın Sesi’nin bütün çalışanlarına gönderdiği genel bir e-postayla açıkladı. Bennett, açıklamasında “Federal yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde, Hausa Yayın Bölümü’nün yarısını oluşturan 15 çalışanın işine son verme kararı aldığımızı üzüntüyle bildirmek zorundayım” dedi.

Bennett kararın, “yayın bölümü çalışanlarının, yayın yaptıkları bölgede bir yetkiliden rüşvet aldıkları iddiasıyla” ilgili olarak, VOA ve Federal Genel Denetim Bürosu’nun eş zamanlı yürüttüğü soruşturmaların ardından alındığını bildirdi.

Amerika’nın Sesi’nin Afrika Daire Başkanlığı içinde yer alan Hausa Yayın Bölümü, başta Nijerya olmak üzere, Gana, Çad ve Kamerun’da her hafta 20 milyon civarında izleyiciye ulaşıyor.

VOA Afrika Bölümü’nde çalışanlar soruşturmanın, programların rüşvetlerden etkilendiğini gösteren bir kanıta ulaşmadığını vurguladı. Ancak Genel Müdür Bennett, VOA tarafından yayınlanan haberlerin rüşvetlerden etkilenip etkilenmediği konusunda ayrı bir soruşturma yürütüldüğünü açıkladı.

Bennett “Eğer böyle bir etki söz konusuysa, en kısa zamanda ve şeffaflık içinde gereğini yapacağız” dedi.

Ayrıca Bennett, soruşturmaları sonuna kadar destekleyen ve görevden almalar konusunda yönetimle tam bir işbirliği içinde olan Afrika Bölümü’nü de övdü. Bennett “Onlar da bizim gibi etik kurallarına bağlılar ve kuralları ihlal edenlerin karşısındalar” dedi. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net
ETİKETLER Amerikanın Sesi