Sınav kaygısı için psikiyatriste gitti, şimdi yoğun bakımda

Sınav kaygısı için psikiyatriste gitti, şimdi yoğun bakımda

Sınav kaygısı için psikiyatriste gitti, ilaç kullandı, tüm vücudu yanmış durumda yoğun bakımda, ilacın yan etki yaptığı iddia ediliyor.

Antalya'da, lise ikinci sınıf öğrencisi 15 yaşındaki H.Ü'nün sınav kaygısı nedeniyle gittiği psikiyatri kliniğinde verilen ilaçların yan etkisi yüzünden yoğun bakımda yaşam mücadelesi verdiği iddia edildi. H.Ü.’nün tüm vücudu su toplayıp morardı, yanıklar oluştu. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı’ndan Prof. Dr. Melike Cengiz, H.Ü.'de yüzde 40 deri kaybı olduğunu söyledi. Prof. Dr. Cengiz, “Şu an sağlık durumu iyi, bilinci açık. İyileşince derisi eski haline dönecek” dedi.

Antalya'da makine teknisyeni Cem Ü. ve özel bir etüt merkezinde idareci Dilek Ü. çiftinin tek çocuğu lise öğrencisi H.Ü., geçen kasım ayında tüm derslerden ilk sınavlara girdi. Çok çalışmasına rağmen hiçbir dersten istediği başarıyı elde edemeyen genç, ikinci sınavlar için çalışmayı sürdürdü. H.Ü., sınav tarihleri yaklaşınca, “Başarısız olacağım” endişesi yaşadı ve bu durum okul dışındaki hayatını da etkiledi. Durumun psikolojik destek gerektirdiğini düşünen aile, geçen 17 Aralık'ta kızlarını evlerinin yakınındaki bir terapi merkezine götürdü. Burada ilk muayeneyi yapan psikiyatri uzmanı Dr. Ö.A., liseliye kişilik testi yapıp, 2 farklı ilaç yazdı.

‘İLAÇLAR YAN ETKİ YAPTI’ İDDİASI

DHA'nın haberine göre; ilaçları eczaneden alıp kullanmaya başlayan H.Ü., kısa süre sonra önce sol kulak arkasında, ardından ağız çevresi ve vücudunun değişik yerlerinde kızarıklıklar fark etti. Vücudu su toplayan H.Ü., 18 Ocak günü Akdeniz Üniversitesi Hastanesi acil servisine götürülerek tedaviye alındı. Tüm vücudu morarıp su toplayan ve yanık oluşan H.Ü.'ye, “Stevens Johnson sendromu” (Cilt ve mukoza zarının ilaç veya enfeksiyona karşı ciddi şekilde reaksiyon gösterdiği nadir görülen ciddi bir rahatsızlık) teşhisi konuldu. Teşhisi yapan doktorlar, sendroma ilaçlardan birinin sebep olduğunu, bu ilacın normalde 'epilepsi' hastalarına verildiğini kaydetti.

'DOKTOR HASTANEYE ÇAĞRILDI'

Akdeniz Üniversitesi Hastanesi Yoğun Bakım Servisi'nde tedavisi devam eden H.Ü.'yü yalnız bırakmayan anne ve babası, doktorlardan gelecek müjdeli haberi bekliyor. İlk reçeteyi yazan doktorun da Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'ne çağrıldığını, ilacı yazmasındaki amacının sorulduğunu anlatan anne Dilek Ü., "Kızımın bilinci açık ama bütün vücudu yanıklar içerisinde. Yaşadığı acıyı sözlerle anlatamıyorum. Biz ailece bu acıyı çekiyoruz. Başımıza ne gelecek bilmiyoruz. Başka aileler böyle şeyler yaşasın istemiyoruz. İlacı yazan doktor buraya çağrıldı. 'Neden bu çocuğa bu ilacı verdiniz' diye soruldu. Geldiğinde panik haldeydi. 'H.Ü. çok felsefik, filozof gibi bir çocuk, o yüzden verdim bu ilacı' dedi. Olgun bir çocuk olduğunu düşündüğü için bu ilacı verdiğini anlattı" dedi.

Yaşadıklarıyla ilgili hukuki mücadele başlatacaklarını belirten Dilek Ü., kızlarının tedavi edilmesi için tıbbi destek beklediklerini kaydetti.

'ATEŞSİZ AMA YANDI, KAVRULDU'

H.Ü'nün akrabası ise sosyal medya hesabından şöyle seslendi: 

"Şimdi soruyorum size 'Sesimizi duyan var mı?'
15 yaşındaki yeğenimiz sjs-ten tanısı ile 8 gündür yoğun bakımda.18 yaşından küçüklere bakma yetkisi bile olmayan bir doktor antidepresan ilaç veriyor sadece sınav stresi için...Grip oluyor sanıyorlar üzerine bir de antibiyotik veriyorlar. Diğer antidepresan ilacı kullandıklarını da belirtiyorlar. Sonra vücudunda küçük lekeler çıkıyor kızamık diye eve gönderiyorlar. Sonrası bu işte 8 gündür ateşsiz ama yandı kavruldu. Peki ne olacak şimdi?.. Biz derdimizi kimden soracağız? Sorumluların cezasını çekmesi için lütfen sesimize ses olun... 

DOKTORU AÇIKLAMA YAPTI

18 Ocak günü Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'nin yoğun bakım servisine alınan H.Ü.'nün tedavisi sürüyor.

AÜ Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı'nda görevli Prof. Dr. Melike Cengiz, 29 Ocak'ta çocuğun sağlık durumuna ilişkin açıklama yaptı. Derinin bütünlüğünün yüzde 40 oranında bozulduğunu belirten Cengiz, “Derinin bütünlüğünün bozulduğu, yani derinin ciddi kaybına neden olabilecek hastalık nedeniyle yoğun bakımda. Bu hastalığa neyin sebep olduğunu tam olarak bilemiyoruz. Bize başvurmadan önce herhangi bir ilaç kullandıysa bundan kaynaklı olabildiğini düşünüyoruz. Hastamızın bize başvurduğunda yüzde 40'a varan deri bütünlüğü bozulmuştu. Yoğun bakıma alındı" dedi.

'VÜCUDUN YÜZDE 80'İNDE DERİ DÖKÜNTÜSÜ VAR'

Vücudun deri bütünlüğünün bozulma ve mikropların kana karışma riskini ortadan kaldırmak için genç kızın yoğun bakım ünitesinde tutulduğunu kaydeden Prof. Dr. Cengiz, “Deri bütünlüğünün bozulması nedeniyle mikroplar, çok hızlı kana karışır ve organ yetersizliğine neden olabilir. Bilinci açık, bizi tam olarak anlıyor. Genel durumu iyi. Organlarında yetersizlik bulgusu yok. Hala yüzde 40- 50 civarında deri bozulması var. Yüzde 80 oranında döküntü lezyonu var ve devam ediyor" diye konuştu.

'ÖLÜM RİSKİ VAR, İYİLEŞİNCE DERİSİ ESKİSİ GİBİ OLACAK'

Hastalığın tedavisinin mümkün olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Cengiz, hastalığın ölümle sonuçlanma riskinin yüzde 30'larda olduğunu söyledi. Hayati tehlikeyi atlatıp, iyileşmesi halinde genç kızın derisinin eski görünümüne kavuşacağını vurgulayan Cengiz, “İyileşirse eski hayatına dönebilecek. Düzeldikten sonra derisi, eskiden olduğu hale gelecek. Yoğun bakımdan çıkmadığı sürece hayati tehlikesi atlatılmış sayılmaz. Ne zaman yoğun bakımdan çıkar, o zaman hayati tehlikeyi atlatmış denilebilir" dedi. 

 

SINAV STRESİNİ AZALTMAK’ İÇİN İLAÇ KULLANIMI MECLİS GÜNDEMİNDE

CHP Ankara Milletvekili Levent Gök, ‘sınav stresi’ ‘derslerdeki başarıyı artırmak’ gibi gerekçelerle psikiyatrik ilaç kullanan gençleri Meclis gündemine taşıdı. 

CHP’li Gök, Başbakan BinaliYıldırım’ın yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde, “18 yaş arası kaç birey psikiyatrik ilaç kullanmaktadır? İlaç kullanım oranı aynı yaş grubunda nedir?” diye sordu. (HABER MERKEZİ)

Son Düzenlenme Tarihi: 31 Ocak 2018 20:19
www.evrensel.net
ETİKETLER Antalya