Gümüşlük’te festival keman ve akordeonun dansıyla başladı

Gümüşlük’te festival keman ve akordeonun dansıyla başladı

14. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, Kemancı Gilles Apap ve Akordeon Sanatçısı Myriam Lafargue konseriyle başladı.

14. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, Kemancı Gilles Apap ve Akordeon Sanatçısı Myriam Lafargue konseriyle, tarihi Koyunbaba Antik Taş Ocağında yapılan konserle başladı. Açılış konserini çok sayıda kişi izledi.


KLASİKTEN CAZA 15 KONSER

 

Açılış öncesi bir konuşma yapan festivalin sanat danışmanı Piyanist Gülsin Onay, izleyicilere festival ve program hakkında genel bilgi verdi ve festivalin destekçilerine teşekkür etti. Onay, “14. yılda tekrar sizlerle birlikte burada olmaktan mutluluk duyuyoruz” diyerek başladığı konuşmasında, “Çok farklı tarzda, birbirinden güzel konserlerin olacağı bir program hazırladık. Klasikten, caza 15 konserimiz olacak” dedi. Gümüşlük Festival Akademisi kapsamında öğrencilerin vereceği konserlerden de söz eden Onay, şöyle devam etti: “Öğrencilerimizle gurur duyuyoruz, her yıl birbirinden değerli genç yetenekler yetiştiriyoruz, birçoğuna güzel imkanlar sağladık, bursla yurt dışına gönderdik. Genç yetenekleri keşfetmek adına ve hocamızın adını yaşatmak amacıyla düzenlediğimiz Ahmed Adnan Saygun Piyano Yarışmasının da 4.sünü gerçekleştireceğiz. Hepinizi genç müzisyenlerimizi desteklemek adına yarışmamıza davet etmek istiyorum.”
 
Fransız Kemancı Gilles Apap, konser sonrası “Bodrum’un çok güzel bir dinleyicisi kitlesi var.” şeklinde konuştu. Apap, icra ettikleri müziğin klasik formlarında olduğunu ancak kendi doğaçlamalarıyla yorumladıklarını sözlerine ekledi. 

 

GELENEKSEL ESERLER YER ALDI

 

Daha önce de aynı sahneyi paylaşan ve birbirlerini iyi tanıyan Fransız Kemancı Gilles Apap ve vatandaşı Akordeon Ustası Myriam Lafargue’ın sergiledikleri uyum sanatseverin büyük beğenisi ile karşılandı.
 
Gümüşlük’teki tarihi mekanda sahneye çıkan Gilles Apap ve Myriam Lafargue, ilk olarak Fritz Kreisler’in, “Preludium and Allegro” adlı eserini seslendirdiler. Ardından sanatçılar, Maria Theresia von Paradis’in, “Sicilienne” adlı eserine ve Bulgaristan, Fransa, İrlanda ve daha birçok ülkenin geleneksel eserlerine yer verdi. Apap ve Lafargue, konserin ilk yarısını, Akordeon Sanatçısı Franck Angelis’in, Christoph Willibald Gluck’un “Melodie dell’Orfeo from Orfeo ed Euridice ‘Amalgame’ adlı eserine yaptığı uyarlamayla sonlandırdılar. (KÜLTÜR SERVİSİ)

www.evrensel.net
ETİKETLER Kültür