Sermaye medyası Erdoğan’ın OHAL itirafını gizledi

Sermaye medyası Erdoğan’ın OHAL itirafını gizledi

Sermaye gazeteleri, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, 'OHAL’i grevleri yasaklamak için kullandıkları' itirafını görmezden geldi.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, yabancı ortaklı sermaye temsilcilerine yaptığı “OHAL’i grevleri yasaklamak için kullandıkları” itirafı sermaye gazetelerinde kendisine yer bulamadı. 

Erdoğan’ın o sözlerini görmezden gelen gazetelerden Sabah, Yeni Şafak, Akşam ve Türkiye gibi gazeteler aynı manşeti attı: ‘Sokağa Çıkamaz Hale Gelirsin’.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın OHAL’i işçilere karşı, patronlar için ilan ettikleri itirafını görmeyen gazetelerin başında Yeni Şafak geliyor. Erdoğan’ın açıklamalarını, ortak manşetle atan gazetelerden olan Yeni Şafak Cumhurbaşkanının OHAL itirafını hiç görmedi. Birinci sayfasında ve iç sayfalarında gördüğü haberlerde Erdoğan’ın Kılıçdaroğlu’yu hedef aldığı sözlere yer veren gazete, ‘OHAL’in yakın gelecekte kalkacağı’ müjdesini vermeyi ihmal etmiyor. 

ERDOĞAN SÖYLEDİ HABER TÜRK GÖRMEDİ...

Haber Türk iktidara yakın bir diğer gazete. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamalarını ‘OHAL Mesajı’ başlığı ile birinci sayfasına taşıyan gazete Kılıçdaroğlu’ya yapılan eleştirilere yer verdi, ancak Cumhurbaşkanının “OHAL’i grevleri yasaklamak için kullandıkları” itirafını hiç görmedi. Gazete sadece birinci sayfasında değil iç sayfalarında da yaptığı haberde bu ifadeleri yok saydı.

KILIÇDAROĞLU HEDEFTE OHAL İTİRAFI YOK

Sabah gazetesine bakalım. Sabah da ortak manşet atan gazetelerden. Cumhurbaşkanının sözlerini ‘Sokağa Çıkamaz Hale Gelirsin’ sözleri ile manşetine taşıyan Sabah da Erdoğan’ın söylemekten çekinmediği sözleri yazamayanlardan. Birinci sayfasında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın o sözlerine hiç yer vermeyen Sabah, iç sayfasında yaptığı tam sayfa haberinde de o sözler hiç söylenmemiş gibi davrandı. 

Cumhurbaşkanının ağzından çıkan her sözü neredeyse satır satır yazan Star, Vatan, Takvim gazeteleri ile Doğan Grubunun gazetesi Hürriyet de o sözleri hiç görmedi. 

Aydınlık da birinci sayfasından haberi görmeyen gazetelerden. İç sayfalarında OHAL itirafına yer veren gazete birinci sayfasında açıklamayı hiç görmedi. 

EVRENSEL, BİRGÜN, DEMOKRASİ...

Evrensel, ‘OHAL itirafı’ ifadesiyle manşetten verirken, Erdoğan’ın sözlerini olduğu gibi aktardı: “Grev tehdidi olan yere OHAL’den istifadeyle anında müdahale ediyoruz.” BirGün, “Emekçiler, milletin mensubu değil mi” manşetini atarken “OHAL’e millet için diyenler ağzındaki baklayı çıkardı” üst başlığını kullandı.

Özgürlükçü Demokrasi de “Erdoğan, patronlara grev yasaklarının amacını tane tane anlattı” diyerek haberi sürmanşetine taşıdı.

ERDOĞAN NE DEMİŞTİ?

Yabancı sermayeli yatırımcılara 15 Temmuz darbe girişiminin birinci yılı kapsamında konuşan Erdoğan’ın ifadeleri şöyleydi: “Olağanüstü hali biz iş dünyamız daha iyi çalışsın diye yapıyoruz. Soruyorum, iş dünyanızda herhangi bir sıkıntınız, aksamanız var mı? Biz göreve geldiğimizde OHAL vardı. Ama bütün fabrikalar grev tehdidi altındaydı. Hatırlayın o günleri. Şimdi böyle bir şey var mı? Tam aksine. Şimdi grev tehdidi olan yere biz OHAL’den istifadeyle anında müdahale ediyoruz. Diyoruz ki hayır, burada greve müsaade etmiyoruz, çünkü iş dünyamızı sarsamazsınız.” (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net
ETİKETLER OHAL

0 yorum yapılmış

    Yorum yapın

    Yorum yapmak için üyelik gerekmemektedir. Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren, tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.