Yeditepe’de kadın izleri
Yeditepe Üniversitesi Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin yıl içindeki çalışmalarından oluşan “Yeditepe’de Zaman III” sergisi Ekavart Gallery’de devam ediyor. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Yeditepe’de Zaman sergisinde; videoart, enstalasyon, seramik, resim, heykel, kolaj, fotoğraf disiplinlerinden
Sanat Yönetmenliğini Meriç Aktaş Ateş’in yaptığı “Yeditepe’de Zaman III”te Altuğ Alaçlı, Rengin Altınalmaz, Esra Bağ, Sibel Çağlayan, Ezgi Bilgin, Güler Murşil, Yusuf Şengür, Kadir Kayserilioğlu gibi 25 genç sanatçı yer alıyor. Eğitim Kültür Araştırma Vakfı ve Yeditepe Üniversitesi GSF Plastik Sanatlar Yüksek Lisans Programı iş birliğiyle düzenlenen ve program hocalarının katkılarıyla oluşan sergi 12 Temmuza kadar izlenebilir.
SERBEST ÇALIŞMALARDAN OLUŞUYOR
“Yeditepe’de Zaman III”ün Sanat Yönetmeni Meriç Ateş Aktaş serginin oluşum aşamasında herhangi bir tema belirlemediklerini vurguluyor. Çok farklı dil ve söylemlerde eseri bir araya getirmenin oldukça zor olduğunu dile getiren Aktaş, sergiyi genç sanatçıların serbest çalışmalarından oluşturduklarının altını çiziyor. Serbest çalışmaların yan yana gelmesi farklı bir söylem oluşmasına yardımcı olmuş. “Yeditepe’de Zaman III”ün belirli bir teması olmamasına rağmen kadın temalı çalışmalar dikkat çekiyor. Aktaş, bu durumun sergiye katılan genç sanatçıların kadın ağırlıklı olmasına bağlıyor.
ÜÇ FARKLI AÇIDAN KADIN
Genç sanatçılardan Ezgi Özkılıç’ın eseri sergide ilgiyi üzerine topluyor. Yan yana ve birbiriyle ilişkili üç farklı açıdan resimlediği kadının yer aldığı tabloda birçok gönderme bulunuyor.
Sergide dikkat çeken bazı çalışmaları gazetemiz için yorumlayan Sanat Yönetmeni Aktaş, bu çalışmada kadının hayata bakış açısını değişik yönlerden bakabilmek olarak yorumluyor. Fatma Sevim Özyurt’un ikili işi ise kadının ve erkeğin toplumsal ilişkilerine ışık tutuyor, tuval üzerine kadın ve erkek metal figürleri bir araya getirdiği ikili kompozisyonda. Aktaş, birinci çalışmada kadın ve erkeğin yan yana yürüdüğünü diğer çalışmada ise kadın ile erkek her ne kadar yan yana yürüse de aslında bir kaos içinde olduğu mesajı verdiğini söylüyor. Gazete üzerine tek baskı çalışmasında Ezgi Bilgin, kadını çalışmasının merkezine koyuyor. Gazetelerin seri ilan sayfalarından hareket ediyor. Çalışmasında kadının metalaştırılmasını ve mülk olarak görülmesini eleştiriyor. (İstanbul/EVRENSEL)