Almanya’dan yeni filmler: Gri Bölge

Almanya’dan yeni filmler: Gri Bölge

Almanya’dan Yepyeni Filmler seçkisi 1-11 Aralık tarihleri arasında izleyiciyle buluşacak.

İstanbul Modern Sinema, Goethe-Institut İstanbul iş birliğiyle sekizincisini düzenlediği Almanya’dan Yepyeni Filmler seçkisi, Gri Bölge başlığıyla 1-11 Aralık’ta sinemaseverleri bekliyor.

Son dönem Alman sinemasının öne çıkan yapımlarından oluşan seçkide bu yıl; aydınlık ve karanlık, iyilik ve kötülük, karamsarlık ve umut, düşmanlık ve dostluk, nefret ve sevgi, merhamet ve acımasızlık gibi zıt kavramlar arasında dolanan filmler yer alıyor.Bu filmler gerek geçmişten gerekse günümüzden, bazısı gerçek bazısı kurmaca hikayeler anlatırken, insan doğasının iki ucu arasında kalmış hallere dikkat çekiyor ve bizleri dünyanın bugünkü durumu üzerine de düşünmeye davet ediyor.

Gri Bölge seçkisinde yer alan filmlerinden bazılarını sizler için derledik;

FUKUSHIMA SEVGİLİM

Marie ve kocası daha evlendikleri gün ayrılırlar. Marie, mutsuzluğunu geride bırakabilmek amacıyla çok uzaklara kaçmaya karar verir ve “Clowns4Help” örgütü için Japonya’ya gider. Hedef, Fukushima felaketi sonrasında hayatta kalanlara yardım etmektir. Marie bu görevi yerine getiremeyeceğini kısa sürede anlamasına rağmen, bir kadının yardım çağrısı onu geri dönmekten alıkoyar. Yaşı ilerlemiş bir geyşa olan Satomi’ye eşlik eder. Burada geçirdikleri süre içinde, birbirine hiç benzemeyen bu iki kadın arasında beklenmedik bir dostluk gelişir.

Doris Dörrie imzalı filmin oyuncu kadrosunda ise Rosalie Thomass, Kaori Momoi ve Nami Kamat yer aldı.

MARIJA

Marija Ukrayna’dan Almanya’nın Ruhr Bölgesi’ndeki Dortmund’a göç eder. Burada uzun süredir hayalini kurduğu bir şeyi gerçekleştirmek, bir kuaför salonu açmak istemektedir. Ama bunun için önce para biriktirmesi gerekir. Para karşılığı bazı hizmetler yaparak, küçük işler üstlenerek gerekli parayı biriktirmeye çalışır. Bu arada karşılaştığı bir inşaatçı ona bir iş bulur, ama zamanla başka şeyler de istemeye başlar. Marija bu durumdan hoşnut değildir ama yabancı bir ülkede yardım teklif eden birine hayır denebilir mi? Yönetmen Michael Koch’un son filminde Margarita Breitkreiz, Georg Friedrich ve Şahin Eryılmaz rol aldı.

GELGİTLERİMİZ

15 yıl önce, deniz kıyısındaki küçük bir köy olan Wildholm’de deniz ve denizle birlikte bütün çocuklar kaybolmuştur. O zamandan beri boş sokakları ve bakımsız evleriyle köyde bir mezar sessizliği hüküm sürmektedir. Çocukların kaybolmasıyla birlikte bütün yetişkinlerin yaşam sevinci ve umudu da kaybolmuştur. İki genç fizikçi olan Jana ve Micha bu gizemli durumu araştırmak için Berlin’den köye gelirler. Birlikte bu olayın üzerindeki sis perdesini aralamaya çalışırlar. Yönetmenliğini Sebastian Hilger’in yaptığı başrollerini Max Mauff, Lana Cooper, Swantje Kohlhof, Roland Koch ile  Max Herbrechter’in paylaştığı Gelgitlerimiz’in ilk gösterimi bu yılki Berlin Film Festivali’nde gerçekleşti.

BEN VE KAMINSKI

Manuel Kaminski, zamanında Matisse’in öğrencisi ve Picasso’nun arkadaşı olarak sanat dünyasına girmiş ve görme yetisini kaybetmeye başlayınca “kör ressam” lakabıyla ünlenmiştir. Modern sanat tarihinin ilginç efsanelerinden Kaminski, uzun zamandır insan içine çıkmamaktadır. Başına Buyruk ve Fırsatçı Gazeteci Sebastian Zöllner ise Kaminski’nin münzevi hayatı sürdürdüğü İsviçre Alpleri’ndeki evin adresine ulaşır.Sonuçta Zöllner beklenmedik şekilde kendisini bu efsane ressamla bir yolculukta bulur. Yönetmen Wolfgang Becker ve Oyuncu Daniel Brühl, Elveda Lenin!’den 12 yıl sonra tekrar bir aradalar.

ÖLÜMCÜL YALANLAR

Paul ve Christine boşanmış bir çifttir. Ergenlik çağındaki kızları Sarah bu ayrılığı bir türlü kabullenememiştir ve giderek iletişim kurulması daha zor birisine dönüşmektedir. Fakat ne Paul ne de Christine, kızlarının içine düştüğü bunalımın sonuçlarını kestiremez. Sarah’nın en yakın arkadaşı Charlie kayıptır ve bütün ipuçlarının işaret ettiği o korkunç ihtimali kızları da kabul etmektedir: Sarah, kıskançlık nedeniyle çıkan bir kavga sırasında Charlie’nin ölümüne neden olmuştur. Paul ve Christine buna inanmakta zorluk çekseler de hem kızlarının hem de kendilerinin geleceğini düşünerek cinayeti örtbas etmeye çalışırlar. Sebastian Ko’nun yönettiği bu soğukkanlı gerilim filmi orta sınıf ahlak değerlerini ters yüz ederken, hikayesindeki sürpriz gelişmelerle izleyiciyi sürekli şaşırtıyor. (KÜLTÜR SERVİSİ)

www.evrensel.net