TSK

TSK'den 'haber gerçeği yansıtmamaktadır' iddiası

TSK, Wall Street Journal Gazetesi'nin "Roboski'de istihbaratı ABD verdi" haberinin gerçeği yansıtmadığını savundu. Açıklamada ayrıca olayın gerçekleştiği yer için "sınırın ötesinde meydana gelen olay" denilmesi dikkat çekti.Wall Street Journal (WSJ) Gazetesi'nin TSK'ya ait savaş uçakları ta

TSK, Wall Street Journal Gazetesi'nin "Roboski'de istihbaratı ABD verdi" haberinin gerçeği yansıtmadığını savundu. Açıklamada ayrıca olayın gerçekleştiği yer için "sınırın ötesinde meydana gelen olay" denilmesi dikkat çekti.

Wall Street Journal (WSJ) Gazetesi'nin TSK'ya ait savaş uçakları tarafından yapılan bombardıman sonucunda Roboski'de 34 yurttaşın yaşamını yitirmesine neden olan operasyonda istihbaratın ABD tarafından verildiğini açıklaması ardından Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) resmi internet sitesinde açıklama yaptı. TSK haberin gerçeği yansıtmadığını savundu. Açıklamada şunlar kaydedildi: "Bazı basın yayın organlarında, bir yabancı gazeteye dayanarak verilen haberlerde, 28 Aralık 2011 tarihinde Uludere güneyinde sınır ötesinde meydana gelen olayda, ilk görüntünün ABD İnsansız Hava Aracından (Predatör) verildiği iddia edilmektedir. Haber gerçeği yansıtmamaktadır. Olayda grubun ilk görüntü tespiti Türk Silahlı Kuvvetlerine ait İnsansız Hava Aracı tarafından yapılmıştır. Konu ile ilgili ayrıntılı bilgiler olayı inceleyen makamlara gönderilmiştir."

TSK'nin açıklamasında olayın gerçekleştiği yer için "Sınır ötesinde meydana gelen olayda" denilmesi dikkat çekti. (HABER MERKEZİ)

www.evrensel.net