Altyazı’da Krzysztof Kieslowski sayfaları

Altyazı’da Krzysztof Kieslowski sayfaları

Aylık sinema dergisi Altyazı, iki aylık temmuz-ağustos sayısında, Avrupa sinemasının dev yönetmenlerinden Krzysztof Kieslowski’yi kapağına taşıyor.

Aylık sinema dergisi Altyazı, iki aylık temmuz-ağustos sayısında, Avrupa sinemasının dev yönetmenlerinden Krzysztof Kieslowski’yi kapağına taşıyor. Polonyalı ustanın başyapıtlarından Veronique’in Çifte Yaşamı (La Double Vie de Véronique) yapımından yirmi beş yıl sonra Türkiye sinemalarında vizyona girerken, Altyazı sayfalarındaki kapsamlı dosyada Kieslowski’nin belgesellerden Dekalog ve Üç Renk (Trois Couleurs) gibi klasiklere uzanan kariyeri, farklı yazarların kaleminden değerlendiriliyor.

Kanadalı Yönetmen Atom Egoyan, yeni filmi Hatırla’da (Remember), sık sık ele aldığı suç ve hafıza temalarını bu kez Holokost’tan kurtulan bir adamın hikayesine uyarlıyor. Altyazı’daki yazısında Evrim Kaya, Hatırla’yı daha önce yapılmış soykırım filmleriyle karşılaştırırken aynı zamanda Egoyan’ın gerilim sineması kalıplarını kullanma biçimine de yakından bakıyor. Yaz aylarında arka arkaya Yakışıklı Rocky, Kim Kadın Kim Koca, Sultan ve Hayran gibi pek çok Hint sineması örneği Türkiye’de vizyona giriyor. Bu vesileyle hazırladığı kapsamlı inceleme yazısında Eren Odabaşı, tarihsel perspektif içinde değerlendirdiği popüler Hint sinemasının günümüzdeki eğilimlerine, akımlarına, farklı türleri bir araya getirme biçimine ışık tutuyor.

Ömer Kavur’un 12 Eylül karanlığında çektiği 1981 tarihli Kırık Bir Aşk Hikayesi, yapıldığı döneme dair neler söylüyor? Ahmet Gürata’dan farklı filmler ve metinler arasında gidip gelen, çağrışımlar üzerinden ilerleyen, filmi tarihsel ve toplumsal arka planıyla birlikte ele alan deneysel bir yazı. (KÜLTÜR SERVİSİ)

www.evrensel.net