Yandaş’tan bir Ergenekon hikayesi: Bir varmış, bir yokmuş...

Yandaş’tan bir Ergenekon hikayesi: Bir varmış, bir yokmuş...

Ergenekon Davasında cezalar verildiğinde Darbecilerin cezalandırıldığını’ duyuran birçok gazete, bu kez ‘Ergenekon’un FETÖ kumpası olduğu’ görüşünde

Ergenekon davasında Yargıtay 16. Ceza Dairesinin “Örgüt yok, hukuka aykırı delilller var” hükmüne vararak İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesinin kararını hem usul, hem de esas bakımından bozması gazetelerin manşetlerinde yer aldı. Ancak Yargıtay’ın bu kararı, AKP’ye yakınlığıyla bilinen gazetelerin davaya bakışını da değiştirdi. 5 Ağustos 2013’te verdiği kararla ‘Darbecilerin cezalandırıldığını’ duyuran birçok gazete, bu kez ‘Ergenekon’un FETÖ kumpası olduğu’ görüşünde birleşti. 

AKP’nin amiral gemisi Yeni Şafak 6 Ağustos 2013’te “Darbeye müebbet” manşetiyle çıkarken, 3 yıl sonra Yargıtay kararını “Böyle bir örgüt yok” başlığıyla manşetten verdi. “Böyle bir örgüt yok” başlığını kullanan diğer bir gazete de Güneş’ti. Güneş, yerel mahkeme kararını “Tarihi davada ceza yağdı” üst başlığıyla “18 müebbet” diyerek duyurmuştu.

AKP’ye her koşulda destekleyen Star gazetesi ise 6 Ağustos 2013’te yerel mahkeme kararını “Derin devlete müebbet” başlığıyla verse de, dünkü manşetinde “Ergenekon değil, FETÖ kumpası” başlığını kullandı. 13. Ağır Ceza Mahkemesi’nin kararını hükmün bozulmasının ardından ‘kumpas’ olarak değerlendiren Türkiye gazetesi de, 6 Ağustos’ta “Ağır darbe” başlığını kullanmıştı.

Sabah gazetesi de 6 Ağustos 2013’te “19 darbeciye müebbet” manşetiyle çıkmıştı. Aynı kararı bu kez kumpas olarak değerlendiren Sabah “Yargıtay kumpası bozdu” dedi. Akşam gazetesi “Paralel kumpas Gladyo’yu kararttı” başlığını kullanırken, Yeni Akit, “Darbeciler aklanmasın” manşetiyle çıktı. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net