22 Eylül 2015 16:50

Edirne’deki mülteciler zorla geri gönderildi: Açlıkla terbiye baskıyla sindirme

Paylaş

Uğur ZENGİN
Edirne

Avrupa’ya geçmek için bir haftadır Edirne şehir merkezinde bulunan Antik Park’ta bekleyişte olan Suriyeli mülteciler, polisler tarafından zorla otobüslere bindirilerek İstanbul’a gönderildi, Sarayiçi de ‘ikna’ yöntemiyle boşaltılmaya başlandı. Bekleyişlerini sürdürmekte kararlı olduğunu söyleyen Antik Park’taki mültecilere birkaç gündür yemek verilmiyordu. Sarayiçi’ndeki mülteciler ise sadece çorba, ayran ve çeyrek ekmek ile karınlarını doyurmaya çalışıyorlar.

Antik Park’ta bulunan yaklaşık 300 kişilik grup, yine Edirne’de bulunan Sarayiçi’ndeki kampa gitmeyi reddederek, “Biz buraya kampta kalmak için gelmedik. Sınırı geçmek istiyoruz. Sarayiçi’nde kamp kurmak istiyorlar. O yüzden reddediyoruz” diyordu. Ancak, önceki gece saatlerinde Antik Park’ta kalan 300 kadar mülteci, polis tarafından zorla otobüslere bindirilerek İstanbul’a gönderildi.

Edirne’de Sarayiçi Er Meydanı’nda bekleyen bir grup ise önceki akşam saatlerinde sınıra yürümek istedi. Yürüyüş, polis tarafından engellendi. Mülteciler, yemek saatinde aniden bastıran şiddetli sağanak yağmurun altında bekletilmeleri üzerine, “Yunanistan’a gidiyoruz, kapıları açın, bizi burada tutmayın, beklemek istemiyoruz” sloganları atarak eylem yaptı.

SARAYİÇİ DE BOŞALTILMAYA BAŞLANDI

Sarayiçi’nde kalan mülteciler ise, çeşitli vaatlerde geri gönderildi. Açılan masalarda mültecilerin isim ve telefon numaraları istenerek, “Otobüslere kayıt yaptırın. Yaşadığınız yere dönün. Yunanistan ve Bulgaristan devletlerinden izin çıkması durumunda sizleri arayacak ve uçakla göndereceğiz” deniliyor. ‘İkna’ olan mültecilerin büyük kısmı, otobüslerle geri dönmeye başladı.

MÜLTECİLERE YEMEK VERİLMİYORDU

Edirne'de bekleyişini sürdüren mülteciler, buradan ayrılmadan önce yemek sıkıntısı da çekiyordu. Sarayiçi’nde bulunan mültecilere belediye ve bazı kuruluşlar tarafından yemek dağıtımı devam ederken, Antik Park’ta bulunan mültecilere son 2 gün yemek ve su dağıtımı yapılmıyordu. Zaten Sarayiçi’nde de, sadece çorba, ayran ve çeyrek ekmek dağıtılıyordu. Aralarında topladıkları paralarla gıda ihtiyacını karşılamaya çalışan Antik Park’taki mültecilere, önceki günlerde açık olan tuvalet de ücretli hale getirilmişti.

VALİYE TEPKİ

Sarayiçi Er Meydanı’na götürülen Suriyeliler, şehri terk etmelerini isteyen Edirne Valisi Dursun Ali Şahin’i protesto etti. Dün Suriyelilerin bulunduğu alana gelen Vali Şahin, 10 günden bu yana kendilerini misafir ettiklerini belirterek, “Bu misafirliğimizi ister beğenin ister beğenmeyin. Biz elimizden geleni sizler için yapıyoruz. Bize inanın diyorum. Biz de sizinle beraber aynı secdeye gittik. Sizler sesinizi duyurdunuz” dedi. Mültecileri “Siz bize inanmıyorsunuz, sosyal medyaya inanıyorsunuz” diye eleştiren Şahin, “Sizleri istediğiniz illere gönderelim diyoruz. Buna da razı gelmiyorsunuz. Bu direnmenin nedeni nedir, bir türlü anlayamıyorum” diye konuştu. Şahin konuşmasını sürdürürken Suriyeliler slogan atarak alanı terk etti.

ÖNCEKİ HABER

İsrail: Suriye’de çatışmayalım

SONRAKİ HABER

Aziz Güler için Ankara'da taziye çadırı kuruldu

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa
Evrensel Ege Sayfaları
EVRENSEL EGE

Ege'den daha fazla haber, röportaj, mektup, analiz ve köşe yazısı...