Samanyolu’ya 'milyonluk Mercedes’ cezası

Samanyolu’ya 'milyonluk Mercedes’ cezası

RTÜK, Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez için 1 milyon liraya sipariş edilen Mercedes otomobile ‘milyonluk Mercedes’ dediği için Samanyolu TV ve Samanyolu Haber’e 118 bin TL ceza kesti.

RTÜK, Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez için 1 milyon liraya sipariş edilen Mercedes otomobile ‘milyonluk Mercedes’ dediği için Samanyolu TV ve Samanyolu Haber’e 118 bin TL ceza kesti.

Samanyoluhaber.com’da yer alan haber şöyle: “Diyanet İşleri Başkanı Görmez'e alınan ve "ibreti alem için" iade edilen Mercedes'in fiyatıyla ilgili yapılan haberlere astronomik para cezaları kesildi. Samanyolu Haber, makam aracının tahsisi ve israfını kamu yararı için haberleştirirken, RTÜK uzmanı, ‘milyonluk makam aracı, milyonluk makam polemiği, muhalefet Erdoğan’a sert tepki gösterdi’ başlıklı haberlerini ayrı ayrı toplamda 118 bin TL idari para cezası ile cezalandırdı.

Samanyolu TV ve Samanyolu Haber için ayrıca gerçeğe aykırı yayıncılık yaptığı suçlamasında bulunuldu. Bu cezalara gerekçe olarak siyasilerin ve Diyanet'in yaptığı, makam aracının fiyatının 322 bin TL olduğu yönündeki açıklamalarını gösterdi.
Oysa Diyanet İşleri Yönetim Hizmetleri Genel Müdürü Kemal Uludağ'ın, Devlet Malzeme Ofisi'ne yazdığı resmi yazıda KDV dahil 1.006.641,64 TL tutarındaki makam aracı tutarının alım yapıldıktan sonra DMO'nun hesabına yatırılacağı ifade ediliyor. 2014 bütçesinden karşılandığı belirtilen makam aracıyla ilgili gereğinin yapılması isteniyordu.

'BELGESİ YAYINLANDI'
Samanyoluhaber.com, ilk kez Hürriyet yazarı Mehmet Y. Yılmaz'ın yayınladığı Mercedes'in sipariş belgesine haberinde yer verdi. Belgede aracın KDV dahil 1.006.641,64 TL'ye sipariş verildiği belirtiliyor. (CİHAN)

Son Düzenlenme Tarihi: 07 Temmuz 2015 17:27
www.evrensel.net