Sabah’ta karşılıklı suçlamalar

Sabah’ta karşılıklı suçlamalar

Sabah’ın istifa eden genel yayın yönetmeni Fatih Altaylı’nın gördüğü baskılara dair açıklamaları sürüyor. Diğer yandan, onunla ilgili de çeşitli iddialar ortaya atılıyor


Sabah’ın istifa eden genel yayın yönetmeni Fatih Altaylı’nın gördüğü baskılara dair açıklamaları sürüyor. Diğer yandan, onunla ilgili de çeşitli iddialar ortaya atılıyor. Sonuncusu, Altaylı’nın Asil Nadir ile ortak gazete çıkaracağı yönünde.
TMSF yönetimindeki Sabah’tan ayrılan Fatih Altaylı, bir açıklama yaparak TMSF’nin editoryal bağımsızlığı engellediğini belirtti. “Bazı yazarların yazılarına bilgim ve onayım dışında müdahale edildi” diyen Altaylı, Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer’in yaptığı açıklamaların manşet yapıldığı gün ise, gece geç saatlerde gazeteye müdahale edildiğini anlattı. Bazı yazarların görevine son vermesi de istenmesinin ardından yaşananları anlatan Altaylı, “yıllardır kamuoyu adına hesap sorduğum kişilere hesap vermek zorunda kalacağım bir pozisyonda bulunmayı reddettiğim için görevden ayrıldım” dedi.
İstifa eden genel yayın yönetmeni Mehmet Barlas ise, “haberx.com” sitesindeki köşesinde kamunun sermayesine hakim olduğu bir gazetede başarının “devleti ve iktidarı rahatsız etmemek” olduğunu yazdı. “Gazeteci olarak eleştirmek durumunda olduğunuz kişiler ve kurumlar, artık sizin patronlarınızdır” diyen Barlas, “Bu ortamda gazetecilik yapmak zorunda kalanların akıl ve beden sağlıklarını koruyabilmeleri, mesleklerini başarı ile icra etmelerinden daha önemlidir” ifadesini kullandı.
110 bin YTL maaş!
İnternet haber’in ortaya attığı bir iddia ise kafaları karıştırdı. TMSF’nin Sabah’a el koymasından bir saat önce patron Turgay Ciner’le Fatih Altaylı arasında bir sözleşme yapıldığını öne süren haber sitesi, sözleşmede Altaylı’ya şunların verildiğini yazdı: “Transfer ücreti 3.5 milyon Avro, Merkez Medya’nın halka açılması durumunda yüzde 1 hisse, yıllık primi 750 bin dolar, 110 milyar lira maaş, POAŞ haberi nedeniyle hediye edilen bir Ferrari, 250 bin Avro değerinde bir Maserati, 110 milyar liralık bir saat, kovulması halinde 10 milyon Avro’luk saat tazminat şartı.”
Sitenin haberinde, haberi doğrulamak için Fatih Altaylı’nın arandığı da belirtiliyordu. Buna göre Altaylı ilk gün açmadığı telefonunu, haber yayınlandıktan sonra açarak site yöneticilerine küfretti. İstifa eden yayın yönetmeninin “Benim sizin gibi şerefsizlere verecek cevabım yok” dediğini yazan İnternet haber’e göre, “Beni bir site üzerinden vuramazsınız, beni böyle sindiremezsiniz” ifadelerini kullandı.
‘Altaylı gazete çıkaracak’ iddiası
Gerçek Gündem sitesinin haberine göre ise, Sabah Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı Kıbrıs'a Asil Nadir'le yeni bir gazete projesini konuşmak için gitti. El konmadan önceki patron Turgay Ciner’in Altaylı ile çalışmak istemediğini belirten habere göre, Altaylı Asil Nadir’e birlikte gazete çıkarma teklifi götürdü. Altaylı, gazeteden ayrılırken, çalışma arkadaşlarına yaptığı "Kimseye ihtiyacım yok. Param da var. Gazete de çıkarabilirim, TV de kurabilirim" demişti.
Bu arada yeni genel yayın yönetmeni Ergun Babahan, dünkü yazısında Sabah’ı “Delikanlı gazete” diye tanımladı. Babahan, gazetenin 22 Nisan 1985 günü çıkmaya başladığını hatırlattı. (MEDYA SERVİSİ)
www.evrensel.net