‘TRT Gülen tarikatının kontrolünde’

Haber-Sen Ankara Şubesi tarafından TRT programlarına yönelik açıklamada, “TRT’nin, 2004 yılından bu yana yayın içeriği ile tarikat destekli yayın kurumlarını bile geride bıraktığı, Gülen tarikatının kontrolüne girdiği” tespitine yer verildi.


Haber-Sen Ankara Şubesi tarafından TRT programlarına yönelik açıklamada, “TRT’nin, 2004 yılından bu yana yayın içeriği ile tarikat destekli yayın kurumlarını bile geride bıraktığı, Gülen tarikatının kontrolüne girdiği” tespitine yer verildi.
“TRT ekranları Fethullahçılar tarafından işgal edildi” denilen açıklamada, bu tespit, programlarla örneklendi. TRT1’de Pazartesi günleri saat 13.30’da yayınlanan “Gündeme Dair” adlı programda, AKP’li Özlem Türköne’nin eşi Mümtaz’er Türköne’nin haftanın olaylarını yorumladığına vurgu yapılan açıklamada, Türköne’nin, Zaman Gazetesi’nin de yazarı olduğuna dikkat çekildi.
TRT’de ayrıca, Fethullah Gülen’in yazdığı metinleri seslendiren İlker Gültekin’in Rengahenk, Gülen’in şiirlerini seslendiren ve daha önce Kanal 7’de program yapan Bedirhan Gökçe’nin “Bedirhan Gökçe ile Gecenin Kıyısında” programları da örnek gösterilen açıklamada, Yeni Şafak, Zaman, Taraf gazeteleri yazarları ile Samanyolu Televizyonu programcılarının TRT’deki programlarına da yer verildi.
TRT’de beş yıldır sabah haberleri programını yapan Gülden Özel’in, hiçbir gerekçe gösterilmeden görevden alındığı kaydedilen açıklamada, yerine daha önce TGRT ve Kanal A haber bültenlerini sunan, son olarak Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Basın Müşavirliği yapan Tunç Tuncel’in getirildiği, Genel Müdür İbrahim Şahin’le birlikte programda okunan gazetelerin sıralaması değiştiği gibi, Radikal’in çıkarılıp, Milli Gazete ve Vakit Gazetesi’nin eklendiği de bildirildi.
TRT için sipariş edilen programlara ilişkin de bilgi verilen açıklamada, “İbrahim Şahin ve ekibinin, televizyon prodüktörlerinden yeni dönemde yapılmasını istediği programlar da TRT’nin tarikat televizyonuna dönüştürüldüğünün işaretlerini veriyor” denildi.
“BBC gibi TRT istediğini” söyleyen Genel Müdür Şahin’e “Hayatınızda hiç BBC izlediniz mi? ‘Özerklik, tarafsızlık, editoryal bağımsızlık’ ne demektir, bu konulardaki düşünceniz nedir” diye seslenilen açıklamalarda şu soruların yanıtları istendi:
* Sözkonusu kişilere program başına kaç lira veriliyor?
* TRT olanakları kullanılarak hazırlanan Alaturka programı için yapımcı şirket ve jüri üyelerine kaç lira veriliyor? Bu program TRT olanakları ile yapılamaz mı?” (Ankara/EVRENSEL)
www.evrensel.net