‘Birinci Şahıs Filmleri’ sürüyor

‘Birinci Şahıs Filmleri’ sürüyor

İSTANBUL Modern Sinema, docİstanbul ile işbirliğiyle 31 Mayıs’a kadar sürecek olan “Birinci Şahıs Filmleri” başlıklı sempozyum başladı.


İSTANBUL Modern Sinema, docİstanbul ile işbirliğiyle 31 Mayıs’a kadar sürecek olan “Birinci Şahıs Filmleri” başlıklı sempozyum başladı.
Sempozyum programında, Arjantinli tanınmış belgeselci Andrés Di Tella’nın sunumu ve iki filmi “Televizyon ve Ben” (2002) ve “Fotoğraflar” (2007); Lübnanlı sanatçı, küratör ve eleştirmen Rasha Salti’nin sunumu; Filistinli yönetmen Kamal Aljafari’nin filmi “Çatı” (2006), Berke Baş’ın filmi “Nahide’nin Türküsü”nün galası; Berke Baş, Can Candan, Eylem Kaftan gibi yönetmen ve akademisyenlerin katılımıyla gerçekleşecek olan tartışma paneli var.
Bugün saat 10.30-11.30’da “Birinci Şahıs Filmleri”- Lübnan üzerine Rasha Salti konuşacak. Saat 11.30-12.30’da Kamal Aljafari Çatı filminin gösteriminden sonra bir sunum yapacak. Saat 14.00-15.30’da “Birinci Şahıs Filmleri”-Türkiye üzerine Berke Baş, Eylem Kaftan ve Can Candan konuşacaklar. Saat 16.00-17.00’deki Berke Baş’ın Nahide’nin Türküsü başlıklı filminden sonra saat 17.00-18.00 arasında tartışma yapılacak.
Yarın ise, saat 12.00’de Eylem Kaftan’ın İsmi Güzide, saat 13.00’te Alan Berliner’in Uyanık, saat 14.30’da Sandhya Suri’nin I for India, saat 16.00’da Andrés di Tella’nın Televizyon ve Ben ve saat 17.30’da Namık Uğur ve Mustafa Sağlam’ın Ayrılığa Düğün başlıklı filmleri gösterime sunulacak. Dili İngilizce olan etkinlik, müze ziyaretçilerine ücretsiz.
GEÇMİŞİN İZİNDE
Bugünün filmlerinden “Çatı”, Kamal Aljafari imzalı bir Filistin-Almanya ortak yapımı. Yarı sesli düşünme, yarı aile portresi olan Çatı, yönetmen Kamal Aljafari’nin aile geçmişi bağlamında mekanın keşfine çıkılan, etkileyici bir anlatı. Ailesinin ve aile büyüklerinin artık İsrail’in bir parçası olan Ramleh ve Hayfa’daki evlerine geri dönen Aljafari, geçmişin İsrail tarafından yok edilişini yansıtıyor. Filmin başlığındaki çatı, var olmayan bir çatı, yani ailesinin 1948’de yerleştirildiği bitmemiş evin çatısı.
Berke Baş’ın “Nahide’nin Türküsü” ise, Fethiye Çetin’in “Anneannem” kitabının benzeri bir öykü. Nahide’nin anneannesinin yaşamının öyküsünü keşfetmeye çalışırken, kökeni de ortaya çıkmış oluyor. Acaba büyükanne Nahide’nin gerçek adı nedir? İlk gösterimi 2009’un Mart ayında bir Fransız televizyonunda yapılan filmin, Türkiye’deki ilk gösterimi. (KÜLTÜR SERVİSİ)
www.evrensel.net