RTÜK, Roj TV haberi için Gün TV’den savunma istedi

RTÜK, Roj TV haberi için Gün TV’den savunma istedi

Diyarbakır’da yerel yayın yapan Gün TV’ye, RTÜK tarafından birçok kez ceza verildi.


Diyarbakır’da yerel yayın yapan Gün TV’ye, RTÜK tarafından birçok kez ceza verildi.
son olarak seçimlerden önce Yüksek Seçim Kurulu (YSK) tarafından 12 günlük kapatma cezası alan kanalın ekranı 12 gün karartılmıştı. RTÜK, 4 Aralık 2008’de Roj TV ana haber bülteninde yayınlanan, HPG’li Kamuran Fettah ve Hudafan Süleyman Pur’un cenazelerinin defnedilmesi haberi için Gün TV’den, 3984 sayılı Kanun’un 4. maddesinin (y) bendindeki “suç örgütlerinin korkutucu ve yıldırıcı özelliklerinin yansıtılmaması” ilkesinin ihlal edildiği gerekçesiyle savunma istedi. Gün TV Genel Yayın Yönetmeni Diren Keser, kendilerine ait olmayan bir haber için savunma istendiğine dikkat çekerek, yayın hayatlarında bir ilki yaşadıklarını belirtti. Keser, “Bize ait olmayan bir haber için bizden savunma istenmesi bir açıdan komik diğer açıdan ise trajik bir durum. amacımız, basın yayın ilkelerine uyarak, doğru bir yayıncılık ve haber yapmaktır” dedi.
Bir yayının suç olarak kabul edilmesi için o yayının izlenmesi gerektiğini ifade eden Keser, “Bizim kayıtlarımız logolu olarak geçiyor. Yayınımız izlenmiş olsaydı o haberin bize ait olmadığı ortaya çıkardı” şeklinde konuştu. Keser, kendilerine gelen yazı karşısında şok geçirdiklerini söyleyerek, “Bize gelen haber içinde yayıncılığımızda hiç kullanmadığımız ‘gerilla, PKK’ ve buna benzer kelimeler geçiyor. Bu da yayınımızın ne şekilde izlendiğini ortaya koyuyor. yayın suç teşkil ediyorsa hukukçular yayını yapan kuruluştan savunma ister. yayınlarımızı 24 saat kayıt altına alıyoruz. bizim yayınımızda böyle bir haber yok” diye konuştu. (MEDYA SERVİSİ)
www.evrensel.net