Haber-Sen davayı kazandı

Haber-Sen davayı kazandı

HABER-SEN Yönetim Kurulu, TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin’in, yayın ünitelerine gönderdiği 21 Ocak 2008 tarihli, “hizmet alımlarının piyasadaki firmalar aracılığıyla yapılması”na yönelik genelgenin...


HABER-SEN Yönetim Kurulu, TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin’in, yayın ünitelerine gönderdiği 21 Ocak 2008 tarihli, “hizmet alımlarının piyasadaki firmalar aracılığıyla yapılması”na yönelik genelgenin iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay’da açtığı davayı kazandı. Karara göre TRT yönetiminin, One Haber Ajansı başta olmak üzere, yönetimin asli ve sürekli görevleriyle ilgili diğer firmalarla yaptığı hizmet alım sözleşmelerini iptal etmesi gerekiyor. Haber-Sen Merkez Yönetim Kurulu tarafından yapılan açıklamaya göre TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, yayın ünitelerine gönderdiği 21 Ocak 2008 tarihli genelge ile “hizmet alımlarının piyasadaki firmalar aracılığıyla yapılması”nı istedi. Bu genelgeye dayanılarak da TRT ile One Haber Ajansı arasında, 2 Ocak 2009’da bir anlaşma imzalamıştı. Anlaşmaya göre One Haber Ajansı, dışarıdan TRT için üç program yapacaktı. TRT, birçok firma ile de genelgeye dayanarak hizmet alım sözleşmesi imzalamıştı. Haber-Sen Merkez Yönetim Kurulu da söz konusu genelgenin “hukuka aykırı” olduğu gerekçesiyle, Danıştay’da dava açmıştı. (MEDYA SERVİSİ)
www.evrensel.net