03 Mayıs 2010 00:00
Altyazıda işçi sınıfı ve futbol
AYLIK sinema dergisi Altyazının mayıs sayısının kapağına, Emek sinemasının yıkılmasına karşı sürdürülen mücadele yansıyor.
AYLIK sinema dergisi Altyazının mayıs sayısının kapağına, Emek sinemasının yıkılmasına karşı sürdürülen mücadele yansıyor. Emek ile Hanekenin filmi Beyaz Bantı buluşturan dergide, Ken Loach vesilesiyle işçi sınıfı ve futbol ilişkisi konu ediliyor.
Altyazı ekibi, Beyaz Bant nihayet vizyona girerken, Beyaz Bantın enfes siyah-beyaz karelerinden birini Emek sinemasının karanlıkta bırakılmaya çalışılan perdesine yansıtıyor; bir yandan Beyaz Banta selam ederken, bir yandan da Emeke saygı duruşunda bulunuyor. Dergi yazarları, Emekin de kurbanı olduğu kentsel dönüşüm tehlikesine ve bunun sinemadaki izdüşümüne dair yazılarla, konu hakkında medyadaki yanlış yönlendirmeleri de tartışıyor.
Ayça Çiftçi, Beyaz Bantı hem Nazi Almanyasının hem de gündelik faşizmin kökenlerini sorgulayan bir film olarak incelerken; Kaya Genç, filmden yola çıkıp okuyucuyu Heideggerden Merleau-Pontyye, Avrupa taşrasından toplama kamplarına uzanan bir yolculuğa çıkarıyor.
Festival Söyleşileri bölümünün bu seneki konukları ise Amerikan bağımsız sinemasının gözbebeklerinden Todd Solondz, João Pedro Rodrigues, Bosnalı yönetmen Jasmila Zbanic, Lucas Belvaux ve belgeselci Nezih Erdoğan.
Derginin Vizyon sayfalarında, Tayfun Pirselimoğlunun filmi Pus ile Ken Loachun Eric Cantona aracılığıyla işçi sınıfı-futbol ilişkisini irdelediği son filmi Hayata Çalım Ata dair yazılar yer alıyor. Vizyon Ötesi bölümünde ise 13. Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivaline ayrılmış mini bir dosya ile bu yıl 5.si gerçekleştirilecek olan İşçi Filmleri Festivaline dair bir tanıtım yazısı dikkat çekiyor. Altyazının 95. sayısında yer alan diğer filmlerden bazıları ise şunlar: Bal (Semih Kaplanoğlu), Kosmos (Reha Erdem), Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson), Tek Başına Bir Adam (Tom Ford), Aşkın Son Mevsimi (Michael Hoffman), Bahtı Kara (Theron Patterson), Ay (Duncan Jones), Beş Şehir (Onur Ünlü), Zindan Adası (Martin Scorsese). (KÜLTÜR SERVİSİ)