21 Temmuz 2004 01:00

Neden bir kadın olmasın?

SİYAD'ın ödül gecesinde "En İyi Kadın Oyuncu" ödülünü alırken, "Dünyayı kurtaran kadını kurtarmak istiyorum" diye konuşan Yelda Reynaud, sinemada özgün kadın projelerinde yer almak istediğini söylüyor.

Paylaş
Son filmi "Çamur"daki rolüyle dikkatleri üzerine çeken ve ödülleri toplayan Yelda Reynaud bugünlerde bir film setinden diğerine koşturuyor. Ercan Durmuş'un 'Gece 11:45' ile Ümit Elçi'nin "Hoşgeldin Hayat" adlı filmlerinde biri depresif, diğeri hayat dolu iki zıt karakteri canlandıran Reynaud, "Kadın yönetmenler bile erkek hikâyeleri anlatıyor" diye sitem ederken 'dünyayı kurtaran kadını kurtarmaya' kararlı olduğunu söylüyor. Yelda Kaymakçı Reynaud, ilk sinema denemesi olan Yılmaz Arslan'ın "Yara" adlı filmindeki Hülya karakteri ile tanındı. Reynaud, şimdiye kadar oynadığı "Journey Out Of My Room", "Girls Can't Swim", "Amnesi" ve Derviş Zaim'in "Tabutta Rövaşata" ile "Çamur" filmleri ile Mar Del Plata (Arjantin) Uluslararası Film Festivali dahil çok sayıda En İyi Kadın Oyuncu ödüllerini topladı. Gurbetçi aksanıyla sempati toplayan Reynaud şu sıralarda Ümit Elçi'nin "Hoşgeldin Hayat" ile Ercan Durmuş'un "Gece 11:45" film setleri arasında gidip geliyor. Yorucu olsa da memnun gözüken Reynaud, iki set arasında hiç boş durmadan neredeyse gece gündüz çalıştığını söylüyor ve ekliyor: "Her şeye rağmen oturmaktan daha iyi bir şey."

İki farklı karakter Reynaud, "Hoşgeldin Hayat"ta, hayat dolu bir karakter olan Şemdin'i, "Gece 11:45"te ise daha sorunlu bir karakter olan Zeynep'i canlandırıyor. Genç sanatçı, Şemdin rolü için "Filmdeki aşağı yukarı hemen herkes depresif, bir tek benim karakterim pozitif kalıyor. Roldeki kadın hayatın içinde akıyor. İnsanların morallerini düzeltiyor" diyor. Zeynep rolü için ise Reynaud, daha depresif ve negatif bir rolü canlandırdığı için heyecanlı. "Benim için farklı bir imaj. Bu açıdan hoş yaklaşıyorum. Böylece kendimi sınıyorum" diyen Reynaud, psikolojik olarak daha ağır karakterler üzerinde çalışmak istediğini dile getiriyor. Oyuncu için ne kadar zıt olsa da bir karakterden ötekine geçmenin zor olmadığını ifade ediyor ve bunu evde kendisi olabilmesine bağlıyor. Reynaud, şöyle devam ediyor: "Nötr kılabiliyorum kendimi. Ertesi gün başka biriyim. Hiçbir rol beni psikolojik olarak etkilemedi, aksine hep beslendim onlardan. Birtakım şeyler kalıyor tabii ki. Bir rol için bazı şeyler uyduruyorsunuz -ben onlara uydurma diyorum sonuçta yok olan şeyler çünkü."

Neden bir kadın olmasın? Reynaud ayrıca henüz çekimleri başlamayan Erden Kıral'ın yeni bir film projesinde de seyirci karşısına çıkacak. SİYAD'ın ödül gecesinde "En İyi Kadın Oyuncu" ödülünü alırken, "Dünyayı kurtaran kadını kurtarmak istiyorum" sözlerini hatırlattığımız Reynaud, özgün kadın projelerinde yer almak istiyor. Reynaud, kadına ve sinemaya dair şu değerlendirmede bulunuyor: "İlk ödülü aldığımda çok ciddi bir şekilde söyledim. Komik bir tarzda ifade ettim ama önemli bir mesaj verdiğimi düşünüyorum. Bütün kahramanlar, dünyayı kurtaran insanlar hep erkek, neden bir kadın olmasın ki? Ben hayatımda 3 insanın hayatını kurtardım ve bu bir gerçek. Bütün dünyada sinema erkekler tarafından yapıldığı için yüzde 98 erkek hikâyeleri anlatılıyor. Bu bir gerçek. Halbuki dünyada en büyük oran kadınlarda ama ne yazık ki erkekler iktidarda. Kadın yönetmenler bile erkek hikâyeleri anlatıyor. Bu çok daha enteresan. Kadınlar bile erkekleri anlatıyorsa bize pek bir şey kalmıyor. Bu filmde de Ferhat Gündoğdu başrolde, neden ben değilim mesela? Bir kadının hikâyesi olamaz mıydı? Modern hayatta olabilirdi."

ÖNCEKİ HABER

Damat İbrahim'den
   Recep Tayyip'e

SONRAKİ HABER

Halfeti’de gözaltına alınanlara işkence iddiası

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa