29 Mayıs 2004 21:00

Her şey ABD'ye satılacak

Bakan Unakıtan THY, Erdemir ve Telekom'un hisselerinin New York Borsası'nda satışa çıkarılacağını söyledi. "ABD'li şirketlere hitap etmek istiyoruz" diyen Unakıtan, işlemlere bugün başlanırsa yılbaşına kadar satışların tamamlanacağını belirtti.

Paylaş
Türk Hava Yolları (THY), Erdemir ve Telekom'un hisseleri ABD New York Borsası'nda satışa çıkarılacak. Böylelikle kârlı ve büyük kurumlar New York Borsası'yla ABD'li şirketlere satılacak. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, özelleştirilmek için satış listesine koyduğu kurumları ABD'li şirketlere pazarlamak için çıktığı geziden döndü. Unakıtan, gezi boyunca büyük finans kurumlarıyla görüşmelerde bulunarak, özellikle Erdemir, Telekom ve THY gibi kârlı ve büyük kuruluşların pazarlamasını yaptı. ABD'lilerin özellikle Erdemir ve Telekom ile yakından ilgilendikleri öğrenildi. Unakıtan; Citigroup, Raymond James gibi finans kuruluşlarından yetkililerle özelleştirme konusunda görüştü. Bu görüşmelerde ortaya atılan Erdemir, THY ve Telekom'un New York Borsası'na kota edilerek halka arzı Unakıtan tarafından da benimsendi. Ve Unakıtan gazetecilere yaptığı açıklamada, kurumları New York Borsası'nda satmak için çalışmalar yapılacağını söyledi. THY ve Erdemir'in bazı hisselerini yakında piyasaya arz edeceklerini açıklayan Unakıtan, "Bu hisselerin New York Borsası'nda satışını düşünüyoruz. Bu yönde bazı teklifler ve çalışma yapmak isteyen ABD'li firmalar var. Ben buna sıcak bakıyorum. THY'nin belli bir hissesini yakında piyasaya arz edeceğiz" dedi. "Biz doğrudan ABD'li şirketlere hitap etmek istiyoruz" diyen Bakan Unakıtan bunun en iyi yolunun da New York Borsası'na girmek olduğunu ileri sürdü. Borsa'ya giriş için çalışmalara bugün başlanırsa satışların yılbaşına kadar gerçekleşebileceğini söyleyen Unakıtan, "THY hisselerinin maksimum yüzde 20'sini borsada pazarlamayı düşünüyoruz. Öncelikle az bir hisse satışı ile tanıtım yapmak istiyoruz" dedi.

SATIŞTAN ÖNCE GÜZELLEŞTİRME New York Borsası'nda satışa çıkmadan önce THY'nin uçak filosunu genişletmeye de çalıştıklarını belirten Bakan Unakıtan, "THY'de şu an 65 uçağımız var. Bunlardan 11'i teknik sebeplerden dolayı uçuşlardan kalktı. Bunların yerine şimdi 13 tane uçak geliyor. Buna kısa dönemli kiralamalarla ilaveler de olacak. Bu geçici planlamaların dışında 30'un üzerinde orta menzilli, 4-5 tane de uzun menzilli uçak almayı planlıyoruz" dedi. Önümüzdeki üç yılın THY'nin filosunu genişlettiği yıllar olacağını belirten Unakıtan, Airbus ve Boeing şirketleri ile pazarlıklar yaptıklarını, kısa menzilli uçaklar için Kanada ve Brezilya firmaları ile de temas halinde olduklarını kaydetti.

BİRE BİR PAZARLAMA Unakıtan, New York'ta City Group'un organize ettiği road-show programları yaptığını, teke tek, toplu ya da yemekli görüşmeler olduğunu kaydetti. Unakıtan toplantıların amacını; yatırımcılarla yüz yüze gelmek ve onlara birincil ağızdan Türkiye ekonomisi hakkında bilgiler vermek, onları aydınlatmak ve tüm sorularını cevaplandırmak olarak açıkladı. Unakıtan, "Başbakan başta olmak üzere, hemen hemen bütün bakanlarımızla bütün finans piyasalarında bulunmaya gayret ediyoruz. Benim ABD ziyaretim de bunun bir parçası" dedi. New York ve Washington'da görüştükleri tüm yatırımcı çevrelerinin söze mali disiplin konusunda hükümetin göstermiş olduğu kararlılığı tebrik ederek başladıklarını ifade eden Bakan Unakıtan, şöyle konuştu: "Türkiye bu mali disipline devam ettiği müddetçe Türk ekonomisini iyi günlerin beklediğine artık yabancı yatırımcılar da inanıyorlar. Bir de Türkiye'nin Avrupa Birliği'nden müzakere tarihi alması konusunda buradaki yatırımcılarda da bir beklenti gördüm".

ÖNCEKİ HABER

Dolu vurdu ithalat vurmasın

SONRAKİ HABER

Nestle Fransa'da işten atıyor

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa
Evrensel Ege Sayfaları
EVRENSEL EGE

Ege'den daha fazla haber, röportaj, mektup, analiz ve köşe yazısı...