Beyaz Rusya

Beyaz Rusya'da medya skandalı

Beyaz Rusya'da yayınlanan Rusya karşıtı bir gazetenin, ABD yönetimi tarafından finanse edildiği kesinlik kazandı.

Beyaz Rusya'da medya skandalıBeyaz Rusya'da yayınlanan Rusya karşıtı bir gazetenin, ABD yönetimi tarafından finanse edildiği kesinlik kazandı. Altı ay kadar önce yayınlanmaya başlayan ve Rusya ile Beyaz Rusya'nın birleşmelerine karşı bir politika izleyen 'Volny Gorad' isimli gazetenin teknik gereçlerine hükümet tarafından el konulması, Washington'ın tepkisine neden oldu.Pravda gazetesinin habeinre göre, Volny Gorad gazetesine ait bilgisayarlara, ülke içindeki siyasi muhalefete dışarıdan yardım yapılmasını engelleyen '8 Nolu Kararname' uyarınca el konuldu.

ABD aletlerini istedi!Geçtiğimiz cuma günü Washington'dan bir açıklama yapan ABD Dışişleri ise 'bağımsız bir gazeteye kiralanan ABD bilgisayarlarına Beyaz Rusyalı yetkililer tarafından el konulmasının yasadışı olduğunu' iddia etti. ABD Dışişleri Bakanlığı, bilgisayarların gazeteye 1996 yılında, Beyaz Rusya ile ABD arasında imzalanan işbirliği anlaşması çerçevesinde verildiğini savundu. Bilgisayarların ABD hükümetine ait olduğunun açıkça itiraf edildiği açıklamada 'bu araçların derhal iade edilmesi, edilmediği takdirde ise Beyaz Rusya'nın aletlerin karşılığını ABD Doları üzerinden ödemesi gerektiği' talebi yer aldı.Şubat ayında Krichev bölgesinde yayın yapmaya başlayan Volny Gorad gazetesi, çıktığından beri Rusya karşıtı, NATO yanlısı bir kampanya yürütmekteydi. Son aylarda gündemin ön sıralarında olan Rusya ile Beyaz Rusya'nın entegrasyonuna karşı açıktan tavır alan gazetenin, yayın yapmak için gerekli resmi izinlere sahip olmadığı, vergilerini de ödemediği anlaşıldı.Şubat ayında gazetenin kuryelerini gözaltına alan Beyaz Rusya polisi, gazetenin binden fazla nüshasına da el koymuştu.

Bu nasıl bağımsızlık?Volny Gorad Yazıişleri Müdürü Sergei Nerovny, gazetelerin kendilerine teslim edilmediğini belirterek ülkede özgürlük ve demokrasilerin çiğnendiğini söyledi.Pravda'dan Irina Petrenko ise, ABD finansmanıyla çalışan bir gazetecinin bağımsız olamayacağını ve ABD Dışişleri tarafından yapılan açıklamanın bir skandal niteliğinde olduğunu belirtti.
www.evrensel.net