Doğan Grubu ve Show TV sessiz

Doğan Grubu ve Show TV sessiz

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ve Show TV'nin sahibi Erol Aksoy'un sahte belge düzenledikleri ve hayali ihracat yaptıklarının ardından herhangi bir açıklama yapılmadı.

Doğan Grubu ve Show TV sessiz
Kurdukları Aks Televizyon Reklamcılık ve Filmcilik Sanayi ve Ticaret AŞ aracılığıyla yaptıkları trilyonlara varan yolsuzluğun gazeteci failleri olaydan habersizmiş gibi davranmaya devam ediyor. Aralarında, Doğan Medya Grubu Başkan Yardımcısı Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ve Show TV sahibi Erol Aksoy'un da bulunduğu 14 kişinin KDV iadesi almak için sahte belge düzenlediği ve kurdukları şirkete kumaş ve koyun ihraç ediliyor süsü verdiklerinin ortaya çıkarılmasının ardından Doğan Grubu yayınlarında ve Show TV'de şimdiye kadar bu konuda açıklama yapılmadı.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü Mali Şube ekiplerininin Aks Filmcilik Sanayi ve Ticaret AŞ'nin Maslak'taki yerine yaptıkları baskınla ortaya çıkan sahtecilik sonrasında Maliye müfettişleri inceleme başlattığı, İstanbul Cumhuriyet Savcısı Emin Eteşaoğlu'nun 12 Temmuz 2000 tarihinde 14 kişi hakkında kamu davası açtığı açıklanmıştı.
Önceki gün 2000'de Yeni Gündem Gazetesi'nde kamuoyuna duyurulan olayla ilgili açılan davada, Erol Aksoy, Mustafa Gürbüz Tümay, Altan Edis, İsmail Emen, Mehmet Osman Birsen, Mehmet Celal Seven, Fikret Güler, Prof. Dr. Avukat Hüseyin Derin Yarsuvat, Ertuğrul Özkök, Soner Gedik, Ömer Faruk Bayhan, Tezcan Yaramancı, Ersin Rüstem Tatar ve Murat Saygı'nın, naylon fatura, sahte gümrük çıkış belgeleri düzenleyerek devletten trilyonlarca lira para aldığı belirtiliyor.
Şirket kayıtlarından anlaşılıyor
Yetkililerin yaptıkları açıklamalarda, yapılan yolsuzluğun şirketin kayıtlarından da anlaşıldığı, şirket üzerinden yapıldığı söylenen ihracatta vergi iadesi alınmak istendiğinde ortaya çıktığı aktarılıyor.
Ateşoğlu'nun hazırladığı iddianamede Marmara İnşaat Turizm Gıda Tekstil ve Dış Tic. Ltd. Şti. isimli paravan şirketlerden de ithalat için sahte para düzenlediği, yolsuzlukta Boğaziçi Kurumlar Vergi Dairesi'ne kayıtlı Bazem Tekstil San. ve Dış Tic. AŞ'den, Özçınar Tekstil Gıda ve Zirai Ürünler İthalat İhracat Ltd. Şti.'den, Potaş Doğan İthalat İhracat Tic. AŞ'nin de kullanıldığı anlatılıyor.
Sahtecilikten yargılanacaklar
14 kişi, 213 sayılı VUK'nun 359/b-1 bendinde belinrtilen 'sahte belge kullanmak suretiyle vergi kaçakçılığı' suçundan 3 yıla kadar hapis istemiyle İstanbul 2. Ağir Ceza Mahkemesi'nde yargılanacak. Doğan Medya Grubu yöneticilerinden Özkök'ün ve Show TV'nin ortağı, CINE 5'in de sahibi olan Erol Aksoy'un ilişkide bulunduğu yazılı ve söylü yayın organları, açılan davaya rağmen bu yolsuzluk haberine yer vermemekte direniyor. İMKB Başkanı Mehmet, Osman Birsen, Emek Sigorta ve Emek Hayat Genel Müdürü Mehmet Celal Seven, halen Kamuran Çörtük'ün sahibi olduğu Bayındırbank'ın İcra Kurulu Üyesi İsmail Emen ise, bu ana kadar bir açıklama yapmış değil.
www.evrensel.net