Yandaşlığın fotoğrafı

Yandaşlığın fotoğrafı

Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ile Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad’ın beklenen görüşmesinin ardından yandaş medya basına servis edilen fotoğrafları yorumlayarak, Davutoğlu’nu nasihat veren bir abi, Esad’ı ise tedirgin bir kardeş havasına soktu. Türkiye’nin Ortadoğudaki misyonunu pekiştiren bir dil kullanan yandaş medya, Esad’

Erdoğan’ın açık mesajını iletmek üzere Suriye’ye giden ve götürdüğü mesajda ABD ve İngiltere’nin de imzası olan Davutoğlu ile Esad arasında yapılan 6.5 saatlik bir görüşmeyi, Yeni Şafak gazetesi “Türkiye’nin mesajını ilettik” manşetiyle gördü. Davutoğlu’nun, Esad’a uluslararası camianın değil, Türkiye’nin mesajını ilettiğini belirterek, Davutoğlu’nu mevkidaşı Velid Muallim yerine yardımcısı Abdülfettah Ammura’nın karşılanmasını ise ‘protokol ayıbı’ olarak nitelendirdi. Esad’ın elleri bacaklarının üzerinde birleşik bir şekilde oturduğu fotoğrafı kullanan Yeni Şafak, Esad’ın tedirgin olduğunu iddia etti.

MİLLİYET’TEN UZMAN GÖRÜŞÜ

Milliyet gazetesi de benzer bir fotoğraf üzerinden işi abartarak uzman görüşüne başvurmuş. Beden dili uzmanı İlhan Doğan’ın görüşlerini paylaşan Milliyet, fotoğraftaki iki kişiyi karşılaştırıyor. Davutoğlu hakkında, “buzları kıran, daha samimi bir duruşu var. Ancak Esad’la arasındaki iletişimi kopuk. Esad pasifi oynarken, Davutoğlu aktifi oynuyor” diyen Doğan, Esad’ın hakkında ise “rahat değil. İstediğinden farklı bir mesaj veriyor. Asıl vermek istediği mesaj daha ağır ve net. Çok konsantre olmuş ancak patlamaya hazır bomba gibi” diyor.

SABAH’TAN GÖRÜNTÜ KIYASLAMASI

Sabah gazetesi olaya farklı bir açıdan yaklaşıyor. Davutoğlu’nun, “Neler olacağını aylar değil günler içinde göreceğiz” sözlerini manşete taşıyan Sabah, Esad-Davutoğlu görüşmesinin 6 Nisan 2011 tarihli fotoğrafıyla, önceki gün yayınlanan fotoğrafı karşılaştırıyor. “Görüntü dört ayda değişti” diyen Sabah, önceki günkü görüşmede Esad’ın gergin tavırlarıyla dikkat çektiğini belirterek, dört ay önceki görüşmede ise rahat ve kendinden emin bir görüntü sergilediğini dile getirdi.

EYÜP CAN’DAN İNCİLER

Zaman’ın eski Yazıişleri Müdürü, şimdinin Radikal gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can ise fotoğraf işine kafayı fena halde takmış görünüyor. “Ben bu işi uzmansız da hallederim” edasıyla yazısını hazırlayan Can, dünkü köşesinde Yeni Şafak gazetesiyle aynı fotoğrafı kullanarak “fotoğrafın görünmeyen yüzü” başlığıyla bir dizi yorum yaptı. Can, bu fotoğrafı Esad-Davutoğlu görüşmesinin ‘görünen yüzü’ olarak tanımladı. Esad’ın kabul salonundaki koltukları ve dekoru fotoğraftan detaylı bir şekilde tarif eden Can, bu tariften yola çıkarak, “Belli ki ortam hafif elektrikli... Esad mart ayından bu yana 1600 sivilin ölüm emrini veren otoriter bir liderden çok, iyi aile terbiyesi almış bir bürokrat havasında. Dizleri iyice kırılmış, ayak uçları özenle birleştirilmiş, omuzlar aşağıda, eller mahçup bir edayla göbek hizasında birleştirilmiş... Can kulağıyla muhatabını dinliyor... Davutoğlu temkinli bir rahatlık içinde... Sol eli dizinde, sağ eliyle anlattığı şeyin önemini vurguluyor. Belli ki çok ciddi bir ‘uyarı konuşması’ yapıyor. ‘operasyonlar hemen dursun yoksa meşruiyetiniz kalmaz’ diyor” ifadelerini kullandı.

HANGİ FOTOĞRAF DOĞRUYU SÖYLÜYOR

Bütün olayı bir kare fotoğrafla açıklamaya çalışan yandaş medyayanın aksine gazetemiz Evrensel’in sürmanşetinden gördüğü fotoğrafta ise işler tersine dönmüş gibi. Bahsedilen ‘tedirgin’ Esad, rahatlamış görünüyor. Birgün gazetesi de “Suriye’de Davutoğlu’na soğuk karşılama” manşetiyle haberi görürken, kullandığı fotoğrafta da Esad gayet rahat bir şekilde konuşuyor. (MEDYA SERVİSİ)

www.evrensel.net