11 Haziran 2015 13:20

MİT TIR'larının şoförleri adım adım transferi anlattı

Paylaş

Cumhuriyet gazetesi, cihatçı örgütlere silah taşıdığı iddia edilen  MİT TIR’larının görüntülerini yayımlamasının ardından  dünkü manşetinden de   MİT görevlisi olduğu iddia edilen kişilerin IŞİD’in kontrolündeki  Atme kampından yaptığı cihatçı ve silah transferini belgeleyen görüntüleri yayımladı. Söz konusu transferde kullanılan ve daha sonra gözaltına alınan otobüs şoförleri emniyetin yaptığı yer gösterme tatbikatında adım adım transferi anlattı. İfadelerinde militanları aldıkları Reyhanlı’daki IŞİD bayraklı kampları gösteren ardından da Akçakale’den Suriye’ye nasıl geçtiklerini anlatan şoförler, görüntülerde kendilerini  “Bizim bir suçumuz yok, devlet işi yapıyorduk” diye savundu.

ÖNCE ATME KAMPI SONRA TEL ABYAD’A

Adana Narkotik Şube polisleri, uyuşturucu kaçakçılığı yapıldığına yönelik isimsiz bir ihbar üzerine 10 Ocak günü İncirlik otobanında iki otobüsü durdurdu. Yapılan aramalarda uyuşturucuya rastlanmazken otobüslerden birinin bagajında battaniyeye sarılı halde kutular içinde mermi ele geçirildi. Bunun üzerine otobüsler, detaylı arama yapılması için Adana Özel Harekat Şubesi’nin garajına çekilirken şoförler Şahin G. ve Esat L. E. de gözaltına alındı. Şoförler sorgularında otobüslerin MİT tarafından kiralandığını, silah ve mühimmatıyla birlikte cihatçıların taşınmasında görev aldıklarını anlattı. Şoförler cihatçıları Reyhanlı’da Suriye sınırının sıfır noktasında bulunan Bükülmez köyünün karşısında bulunan ve bazı radikal dinci grupların barındığı Atme kampından aldıklarını söyledi. Şoförler otobüslerde bulunan mermilerin unutulmuş olabileceğini söylerken, ifadelerine göre MİT’in organizasyonu ve refakatiyle silah ve mühimmatıyla birlikte Türkiye topraklarından geçirilen IŞİD’ciler, yine bir başka sınır noktası olan Urfa Akçakale’ye götürüldükten sonra Tel Abyad’a geçiş yaptı. Militanların transferinde Türkiye topraklarının kullanılmasının nedeni Suriye’deki Atme kampı ile Tel Abyad arasındaki bölümün cihatçılar için güvenli olmaması.
Bu ifadelerin ardından militanları aldıkları kampa götüren şoförler, militanları ve mühimmatı nasıl aldıklarını anlattı. Daha sonra da Akçakale sınır kapısına getirilen şoförler bu kez sınırı nasıl geçtiklerini soruşturmayı yürüten yetkililere gösterdi.

AKÇAKALE’DE 20 SİLAHLI KİŞİ MÜHİMMATI ALIYOR

Cumhuriyet gazetesinin ulaştığı emniyetin tatbikat görüntülerinde şoförler adım adım transferi anlatıyorlar. Birinci şoför sınırdaki IŞİD bayrağının göründüğü Atme Kampı’ndan militanları ve mühimmatı nasıl aldıklarını şöyle anlatıyor: “Şurdan girdik böyle önde eskort.. Kulübenin içinde bekledik, beklememizi söylediler zaten arabanın içinde ışıkları söndürdük. O şahıs da şurdan karanlıktan geldiler. Bagajları açtılar gelen eşyaları indirdiler. Biz inmedik, araçtan indirmediler. Bir tane de böyle işte bekliyordu bizim başımızda. Bir araç geldi benim arabanın arka tarafına ordan bir şeyler indirdi ben görmedim karanlıkta tabi ki. Öbür tarafları, bagajları hep kendileri attı zaten biz bir şeyi ellemedik karanlıkta. İki araç.. Geri dönüş de aynı bu şekil.” İkinci şoför, kamptan dönüşü şöyle anlatıyor:” Benim aracıma 24 kişi bindi. Diğerine 46 kişi bindi. Hepsi Arap’tı. Bütün eşyalarını bagaja yüklediler. Sakallı da vardı. Bizi araçtan aşağı indirmediler, ışıkları yaktırmadılar. Tekrar aynı güzergahtan çıktık. Saat 01.30 gibi hareket ettik. Şahısları Akçakale’ye bıraktık.”  Birinci şoför de ifadesinde Akçakale yolunda eskort değişikliği yaptıklarını,  dönerken çift eskortla yola devam ettiklerini ve ikinci eskortun, içinde 2-3 kişi olan ufak bir taksi olduğunu anlatarak şöyle devam ediyor: “İleride bir yerde tercüman bindi arabaya. Tercüman dedi ki, ‘Varacağımız yere erken varmamız lazım. Mümkün olduğunca, acil bir şey olmadıkça durmayalım.”   Birinci şoför, Akçakale gümrük kapısının sol kapısından  görevlilerle birlikte geçtiklerini,  ışıkları söndürdüklerini, 20 kadar MİT ya da asker olduklarını tahmin ettikleri 20 kadar sivil şahsın malzemeleri indirdiğini anlatıyor. Birinci şoför, “İndiler malzemeleri aldılar. Size tamam diyen kimdi yine eskortlar mıydı” sorusuna şu yanıtı veriyor: “Hayır. Komutan dedikleri biri geldi. Uzun boylu ama hepsi sivildi ve silahlılardı. Yarım saat burada bekledik. Şahıslar kaybolana kadar.” (HABER MERKEZİ)