23 Nisan 2015 21:48

Basına engel tepki çekti, Cumhurbaşkanlığı geri adım attı!

Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’nda 13 basın kuruluşuna getirilen yasak, Cumhuriyet gazetesinin girişimleri sonrası kaldırıldı.

Paylaş

Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’nda 13 basın kuruluşuna getirilen yasak, Cumhuriyet gazetesinin girişimleri sonrası kaldırıldı.

Her yıl TSYD Genel Merkezi tarafından yapılan akreditasyonların bu yıl ilk kez Cumhurbaşkanlığı Basın Müşavirliği’nce organize edilmesiyle ortaya çıkan skandalın basında ve sosyal medyada yer alması üzerine Ak Saray geri adım attı. Cumartesi günü Üsküdar sahilindeki lansmana giriş yasağı getirilen Cumhuriyet’in yanı sıra Zaman, Cihan, Bugün, Birgün, Taraf, Sözcü, Aksiyon, Samanyolu, Yeni Çağ, Aydınlık, Meydan, Evrensel’in yer aldığı 13 kuruluş yeniden Tur’a davet edildi.  

FEDERASYON DA RAHATSIZ OLDU

Skandalın Uluslararası Bisiklet Birliği (UCI) ve sosyal medyada duyulmasının ardından adım atan Türkiye Bisiklet Federasyonu yetkilileri akreditasyon krizinin çözülmesi için düğmeye bastı. ‘Keyfi akreditasyon yasağı’nın uluslararası arenada duyularak Tur’un itibarının zedelenmemesi için ‘muhalif tavırlı’ yayın kuruluşları böylece yeniden Tur’a dahil edildi. Gelişmelerin ardından www.tourofturkey.org’daki basın hesaplarındaki yasak da kaldırıldı.

TGC VE KONSEY KINAMIŞTI

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti yaptığı açıklamada “26 Nisan’da başlayacak 51. Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’na katılmak isteyen 13 medya kuruluşuna akreditasyon uygulanması bir hak ihlalidir. Cumhurbaşkanı tüm halkın Cumhurbaşkanıdır. Ayrımcılık yapma, halkın haber alma ve gerçekleri öğrenme hakkını engelleme görevi yoktur. Cumhurbaşkanlığı akreditasyon makamı değildir” demişti. Basın Konseyi de akreditasyon yasağını bildiriyle kınadı. (MEDYA SERVİSİ)

ÖNCEKİ HABER

RTÜK’ten televizyonlara uyarı cezası

SONRAKİ HABER

Öykü Arin için yeni umut

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa