20 Nisan 2014 06:00

‘Artık hikâyesi olan fotoğrafçılığa yönelim var’

Günümüzde fotoğrafçılığın, teknik fotoğraf çekimi olmaktan çıktığını söyleyen Öğretim Üyesi, Fotoğraf Sanatçısı Aykan Özener, artık hikayesi olan fotoğrafçılığının geliştiğini, yabancı ülkelerden birçok fotoğrafçının akın akın Türkiye’ye gelerek, kentsel dönüşüm üzerine fotoğraflar çekerek, yaşanan değişimi kayıt altına aldığını dile getirdi.

‘Artık hikâyesi olan fotoğrafçılığa yönelim var’
Paylaş

Norşin ÖNCEL
Gaziantep


Günümüzde fotoğrafçılığın, teknik fotoğraf çekimi olmaktan çıktığını söyleyen Öğretim Üyesi, Fotoğraf Sanatçısı Aykan Özener, artık hikayesi olan fotoğrafçılığının geliştiğini, yabancı ülkelerden birçok fotoğrafçının akın akın Türkiye’ye gelerek, kentsel dönüşüm üzerine fotoğraflar çekerek, yaşanan değişimi kayıt altına aldığını dile getirdi.

Gaziantep Üniversitesi Fotoğraf Topluluğu (GÜFOT) öğrencileri, “Karma” konulu fotoğraf sergisi açarken, 18 Mart Üniversitesi Öğretim Üyesi, Fotoğraf Sanatçısı Aykan Özener ile de bir de söyleşi gerçekleştirdi. Aralarında muhabirimiz İnanç Yıldız’ın fotoğraflarının da olduğu ve birçok öğrencinin fotoğraflarının sergilendiği “Karma” konulu fotoğraf sergisinde, başta Antep ve çevresine dair olmak üzerine yaşamdan kesitlerin olduğu birbirinden dikkat çekici fotoğraflar sergilendi.  Üniversite içindeki 80. Yıl Kültür Merkezinde açılan serginin 1 hafta, 10 gün kadar fotoğrafseverlere sergileneceği öğrenildi. Gerçekleştirilen etkinliklere Fotoğraf Sanatçısı Hasan Yelken ve Gaziantep Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Rıfat Ergeç de katıldı.

ARKEOLOJİDE DE FOTOĞRAF ÖNEMLİ

Söyleşi öncesi fotoğraf sergisini gezen Aykan Özener, fotoğrafları çok beğenerek, kendi üniversitesinde yapılacak, bahar şenliklerinde de sergilenmesi istedi. Burada kısa bir konuşma da yapan Özener, sergideki birçok fotoğrafın teknik fotoğraf olmasına rağmen, çekim teknikleri bakımında gayet iyi olduğunu dile getirdi. Ancak günümüz fotoğrafçılığının, hikayesi olan fotoğrafçılığa yöneldiğini belirten Özener, yabancı ülkelerden birçok fotoğrafçının Türkiye’ye gelerek, kentsel dönüşümü fotoğrafladığını ve yaşanan değişimi kayıt altına aldığını vurguladı. Sergi açılışı sonrası Arkeoloji fotoğrafçılığı üzerine söyleşi gerçekleştiren Özener, kendisinin fotoğrafçılığa 87 yılında başladığını belirterek, kendi döneminde Türkiye’de Arkeoloji fotoğrafçılığı diye bir şeyin olmadığını söyledi. Öte yandan yabancı ülkelerde Arkeoloji fotoğrafçılığını geliştiğini belirten Özener, Arkeoloji fotoğrafçılığı çok önemlidir. Gün yüzüne çıkarılan bir tarihi eseri iyi bir şekilde, fotoğraf çekimi tekniklerine göre fotoğraflamanız belge görevi göreceğinden önemlidir” şeklinde konuştu. Arkeoloji fotoğrafçılığında sanat fotoğraf göre çektiğimiz karenin çevresiyle olan bağının önemli olduğuna dikkat çeken Özener, “Estetik olsun diye eski çağlardan kalmış bir tiyatro alanının merdivenlerini aşağından yukarı doğru çekebilirsiniz. Ancak Arkeolojik önem açısından o merdivenlerin zeminle, tiyatro alanıyla temasını gösteren bağların fotoğraf yer alması gerekir” diye konuştu. Özener, yine Arkeolojik kazı alanların genel görüntüsünün fotoğraflanmasının, kazı çalışmasının görülmesi açısından iyi olduğunu belirtti. Fotoğraf çekimi hakkında da bilgi veren Özener, ışığın çok önemli olduğunu, uygun ışığın bulunmadığı zamanlarda da imkân doğrultusunda yapay çözümlerin bulunması gerektiğini söyledi. 

ÖNCEKİ HABER

Antep\'te Suriyeliler linç edilmek istendi

SONRAKİ HABER

Petras: NATO Ukrayna’ya müdahale etmez

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa
Evrensel Ege Sayfaları
EVRENSEL EGE

Ege'den daha fazla haber, röportaj, mektup, analiz ve köşe yazısı...